معرفی "مدرنا" به عنوان بهترین واکسین؛ روسیه واکنش نشان داد

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLمعرفی "مدرنا" به عنوان بهترین واکسین؛ روسیه واکنش نشان داد
معرفی مدرنا به عنوان بهترین واکسین؛ روسیه واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
سیاستمداران، کارشناسان و اپیدمیولوژیست‌های روسی در مورد تصمیم کنگره جهانی واکسین برای معرفی مدرنا به عنوان بهترین واکسین، واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این واکسین که مجوز استفاده اضطراری در امریکا و چندین کشور دیگر را دریافت کرده است، از واکسین «اسپوتنیک وی»، آسترازنکا، بهارات بیوتک، جانسون اند جانسون، مدیکاگو، نواوکس، فایزر/بیوان‌تک و واکسین زوتیس (برای حیوانات) پیشی گرفته است.
درهمین حال، ویکتور زوئف، محقق ارشد مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا در واکنش به این اقدامات کنگره گفت که کشورهایکه خواهان اسپوتنیک وی هستند واکسین روسی را بهترین اعلام کرده اند و اقدامات را "علیه روسی" خواندند.

«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد

او گفت: چطور این کشورها این واکسین را بهترین نخوانند درحالیکه واکسین ما پس از تزریق نه مرگی داشته و نه مانند آسترازنکا خون در بدن لخته شده."
ازسوی هم، ولادیسلاف ژیمچوگوف، ایمنی‌شناس روسی گفته است که واکسین اسپوتنیک وی نسبت به مدرنا عملکرد بالایی دارد، به ویژه از نظر ترکیب، عملکرد و اثربخشی.
وی گفت: "مدرنا می‌تواند باعث تغییرات ژنتیکی در بدن و عواقب طولانی مدت شود. اسپوتنیک ما نسبت به مدنا بهتر و ایمنتر است. این رقابت‌ها مانند سالون‌های آرایشگری است، همه این رقابت ها خنده‌آور است."
درعین حال، الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز گامالیا انتخاب واکسین را ازسوی کنگره به عنوان بهترین واکسین، یك تصمیم اقتصادی و سیاسی خواند.
گینتسبورگ گفت: "قیمت این موضوع حدود 100 میلیارد دالر است، برای اینکه اسپوتنیک وی را به عنوان بهترین اعلام کرد بایدن به کنگره پول داد و باید گفت این کنگره در امریکا است."
وی خاطرنشان کرد که این واکسین در همان پلت‌فرم ساخته شده است که واکسین آسترازنکا ساخته شده است.
دانشمند روس خاطرنشان کرده است که شایسته نیست، واکسینی که به دلیل آن هزاران نفر جان باخته است بهترین اعلام کرد.
برگزارکنندگان کنگره همچنان واکسین مدرنا را «بهترین فناوری جدید (پلتفرم واکسین) دانستند. مدرنا این گروه واکسین‌ها را بیوان‌تک، ایناویو، جانسون، مدیکاگو، نواوکس، واكسيتيک و Gene One Life Science Inc پشت سر گذاشت. پارامترها برای انتخاب فینالیست‌ها و برنده مشخص نشده است.
در ماه اگست سال 2020 وزارت صحت روسیه اولین واکسین روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» را به ثبت رساند. دو واکسین دیگر در روسیه تحت عناوین «اپی واک کرونا» (مرکز «وکتور») و واکسین «کوی واک» (مرکز چوماکوف) ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала