واکنش به ترور نعمت روان؛ نی خواستار قرار گرفتن امنیت خبرنگاران در اولویت شد

© Sputnik / Z. Safariواکنش به ترور نعمت روان؛ نی خواستار قرار گرفتن امنیت خبرنگاران در اولویت شد
واکنش به ترور نعمت روان؛ نی خواستار قرار گرفتن امنیت خبرنگاران در اولویت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
نی یا نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان از نهادهای امنیتی کشور میخواهند تا امنیت خبرنگاران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری نشانه، این اداره به ترور نعمت روان، گردانندۀ پیشین برنامه‌های تلویزیونی واکنش نشان داده و آن را «زنگ خطر» تازه‌یی برای رسانه‌ها خوانده است.

مجیب خلوت‌گر، رییس اجرایی دفتر نی پنج‌شنبه، شانزدهم ثور حمله بالای آقای روان را «ادامۀ حمله‌های هدف‌مند بالای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی» خوانده است.

گفتنی است که نعمت روان، آمر بخش رسانه‌های وزارت مالیه و گردانندۀ پیشین تلویزیون خصوصی طلوع نیوز پس از چاشت امروز در یک حملۀ مسلحانه در ولایت قندهار کشته شده است. وزارت مالیه اعلام کرده که آقای روان برای طی مراحل اسناد خود به قندهار رفته بود.

گوینده پیشین خبر طلوع نیوز در کندهار ترور شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
گوینده پیشین خبر طلوع نیوز در کندهار ترور شد

فرد و یا گروهی تاکنون این حمله را برعهده نگرفته است. نهادهای امنیتی کشور اما طالبان را عامل ترورهای هدف‌مند در کشور عنوان می‌کنند.

نعمت روان در حالی در ولایت قندهار ترور شده است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان دیروز به رسانه‌ها و خبرنگاران از آن چه عدم رعایت بی‌طرفی در پوشش رویدادهای خبری عنوان می‌کرد، هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала