پنتاگون: با خروج از افغانستان از نیروهای افغان حمایت می‌کنیم

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAپنتاگون: با خروج از افغانستان از نیروهای افغان حمایت می‌کنیم
پنتاگون: با خروج از افغانستان از نیروهای افغان حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون می‌گوید که هزمان با فرایند خروج ما از افغانستان تلاش می‌کنیم از ارتش افغانستان در میدان حمایت کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که همزمان با فرایند خروج نظامیان ما از افغانستان، تلاش می‌کنیم تا از ارتش افغانستان در میدان نیز حمایت کنیم.

آمریکا: پیش از خروج از افغانستان بخش زیادی از  تجهیزات نظامی تخریب می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
آمریکا: پیش از خروج از افغانستان بخش زیادی از تجهیزات نظامی تخریب می‌شود

وی گفت: فرصت پیش‌بینی شده توسط جنرال میلر(فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان ) برای ادامه حمایت از ارتش افغانستان به روشی که خود صلاح می‌داند وجود دارد.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا جزئیات بیشتر در این مورد ارائه نداده است.

کارین ژان-پیر، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در تاریخ 29 اپریل گفته بود که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان آغاز شده است و به منظور پشتیبانی از خروج، نظامیان بیشتری به منطقه اعزام شده اند.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز 14 اپریل رسما از تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای خود از افغانستان تا یازدهم ماه سپتمبر یعنی تا بیستمین سالروز حادثه یازده سپتمبر (2011) خبر داد. این در حالی است که طبق توافق با طالبان، خروج نیروهای خارجی بایستی زودتر از این موعد انجام می گرفت.

لازم به ذکر است که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) اعلام کرد که اصرار دارد نیروهای خارجی در موعد مقرر در توافق دوحه از افغانستان خارج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала