غنی: ادارات ما بسیار مردمحور است، تعداد زنان بیشتر می‌شود

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی: ادارات ما بسیار مردمحور است، تعداد زنان بیشتر می‌شود
غنی: ادارات ما بسیار مردمحور است، تعداد زنان بیشتر می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان دیدگاه زن در انکشاف باید به صورت اساسی پیاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در دیدار با شماری از فعالین جامعه مدنی و زنان گفته است که ادارات دولتی افغانستان مردمحور است.
آقای غنی گفت: دیدگاه زن در انکشاف باید به صورت اساسی پیاده شود. ادارات ما بسیار مردمحور است، بارها شکایت کرده ام، کسی خوش ویا خفه است تعداد زنان در دولت بیشتر می شود و این یک پیام واضع به طالبان است."
وی همچنان خطاب به جامعه مدنی افغانستان گفت: در مقابل استعمال ماین و کشتار طالب موقف بگیرید و اینرا برای جامعه جهانی تشریح کنید که چرا و دلیل این کشتار چیست، تا آواز زن افغان بروز کند. او افزود که همیشه زنان ارغندابی بیشترین سدمه را دیده است."
در ادامه رئیس جمهور افغانستان گفت که روایت جنگ حالا تغیر کرده است، پیش از روایت بود که چهل کشور به افغانستان آمده و اشغال است، حالا دیده شود که روابط خود را با پاکستان کی قطع می‌کند یا خیر: اگر طالبان تصمیم می گیرند که افغان هستند، باید به اساس افغانیت در یک چارچوب مذاکره بیایند تا بتوانیم یکدیگر را درک کنیم.
وی افزود که طالبان باید بیایند و در لویه جرگه با زنان افغان بنشینند، آقای غنی گفت: روزیکه طالب با زن افغان شیشت زهنیت‌اش تغیر می‌کند چون طالب در بین زن افغان تربیه نشده، چون از کودکی به در مدارس پاکستانی درس می‌خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала