محل احتمالی دیدار پوتین و بایدن کجاست؟

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر محل احتمالی دیدار پوتین و بایدن کجاست؟
محل احتمالی دیدار پوتین و بایدن کجاست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
مجله پولیتیکو می‌گوید که مقامات پیشین امریکایی بعید نمی‌دانند که دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و امریکا در پراگ انجام شود. اما آنها گزینه‌هایی مانند ایسلند، اسلوونی و آذربایجان را ممکن می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه اپریل، یان هاماچک، معاون اول نخست‌وزیر جمهوری چک که در آن زمان به‌عنوان وزیر خارجه این کشور نیز فعالیت می‌کرد، گزارش داد که به سفیرانش در مسکو و واشنگتن دستور داده است که پیشنهاد برگزاری نشست روسیه و امریکا در پراگ را ارائه دهند. این بیانیه چند روز قبل از آغاز رسوایی دیپلماتیک بین جمهوری چک و فدراسیون روسیه ایراد شد.

در سال 1986 میلادی، دیداری در ریکیاویک بین رونالد ریگان، رئیس‌جمهور امریکا و میخائیل گورباچف، دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی برگزار شد. پیش از این، وزارت امور خارجه ایسلند اعلام کرده بود که ایسلند پیشنهادی برای برگزاری نشست بین پوتین و بایدن دریافت نکرده، اما آماده حمایت از چنین ابتکاراتی با هدف کاهش تنش است.

در سال 2001 میلادی، اسلوونی به‌عنوان محل دیدار اول رئیس‌جمهور پوتین و جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین امریکا انتخاب شده بود.

پیش از این، کاخ سفید گفته بود که بایدن به پوتین پیشنهاد کرد دیداری در سطح سران در تابستان امسال در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود تا درباره مسائل موجود  در روابط دو جانبه گفتگو شود.

کرملین گزارش داده است که تاریخ احتمالی این نشست در حال بحث است. بایدن روز سه شنبه اظهار امیدواری کرد که در جون با پوتین دیدار کند.

پراگ سرویس های اطلاعاتی فدراسیون روسیه را به در انفجار سال 2014 در انبار مهمات در «وربتیچ» متهم کرده و 18 کارمند سفارت روسیه را از این کشور اخراج نمود. در پاسخ مسکو 20 کارمند نمایندگی دیپلماتیک جمهوری چک را عناصر نامطلوب اعلام کرده و اظهار داشت که اتهام دست داشتن روسیه در انفجار پوچ، بی اساس، ساختگی و منزجر کننده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала