آرین: طالبان بیش از 11 هزار خانه را در ارغنداب قندهار تخریب کرده‌اند

© Photo / Tariq Arianآرین: طالبان بیش از 11 هزار خانه را در ارغنداب قندهار تخریب کرده‌اند
آرین: طالبان بیش از 11 هزار خانه را در ارغنداب قندهار تخریب کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که گروه طالبان در جریان حملات‌شان به ولسوالی ارغنداب قندهار، بیش از 11 هزار خانه را تخریب کرده‌اند؛ موردی که گروه طالبان آن را رد می‌کنند و حکومت را مسوول آن می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، روز پنج‌شنبه، شانزدهم ثور به روزنامه 8صبح گفت که گروه طالبان در جریان این حملات به 29 قریه را انفجار داده‌اند.

به گفته او در این ولسوالی 450 جریب زمین زراعتی گندم، 150 جریب باغ انگور، 50 جریب باغ انار و ده‌ها فارم مرغ‌داری آسیب دیده است.

سخنگوی وزارت امور داخله بیان کرد که در نتیجه این حملات ده‌ها غیرنظامی کشته و بیش از 30 هزار خانواده از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

هم‌چنان آرین خاطر نشان کرد که گروه طالبان در این ولسوالی دو پل بزرگ، 200 پلچک و 12 باب مکتب را نیز تخریب کرده‌اند. او ارزش این زیربناها را میلیون‌ها دالر عنوان کرد.

گروه طالبان اما با رد این آمار، حکومت را مسوول تخریب زیربناها می‌خوانند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه گفت حکومت بالای مناطق زیر کنترل این گروه در ارغنداب حملات هوایی و موشکی انجام می‌دهد.

به گفته او، همه خانه‌ها در ارغنداب در نتیجه بمباردمان یا اصابت هاوان آسیب دیده است و هیچ خانه‌ای سالم نمانده است.

مجاهد افزود که این گروه تنها یک کمربند در این ولسوالی را با ماین‌هایی که از راه دور کنترل می‌شود، ماین‌گذاری کرده است، اما هیچ گونه ماین را در راه‌ها و خانه‌ها جابه‌جا نکرده‌اند.

او گفت که به دلیل بمباردمان‌ نیروهای امنیتی، جنگ‌جویان این گروه از ساحه ارغنداب عقب‌نشینی کردند تا از تخریب بیش‌تر ساحه و خشک شدن باغ‌ها جلوگیری شود.

گفتنی است که ولسوالی ارغنداب قندهار در جریان شش ماه گذشته شاهد درگیری شدید بود که سبب آواره‌گی هزاران نفر و تخریب جاده‌ها و کانال‌های آبیاری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала