تحقیقات در هنگری قابلیت اطمینان واکسین روسی را ثابت کرد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین اسپوتنیک وی
واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
ولادیمیر لنگوارسکی، وزیر صحت اسلواکی روز جمعه به خبرنگاران گفت تست های اسپوتنیک وی ارسالی به اسلواکی که در یکی از آزمایشگاه های هنگری انجام شده، مؤفقانه بود و قابلیت اطمینان این واکسین روسی را نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، اولین  محموله واکسین اسپوتنیک وی در اسلواکی در تاریخ 1 مارچ دریافت شد. به دلیل کمبود آزمایشگاه های معتبر در این جمهوری ، 46 آمپول از محموله واکسین ارسال شده در تاریخ 1 مارچ برای آزمایش به هنگری منتقل شد که دارای آزمایشگاه OMCL (Official Medicinal Control Laboratory) است.

هنگری: واکسین اسپوتنیک وی موثرترین است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
هنگری: واکسین اسپوتنیک وی موثرترین است

لنگوارسکی که سخنرانی او از شبکه های تلویزیونی پخش شد ، گفت: "نتایج آزمایش واکسین اسپوتنیک وی در هنگری منفی است که به معنای مطمئن بودن این واکسین می باشد."

طوری که ادوارد هگر صدراعظم اسلواکی 26 اپریل گفته بود اگر آزمایشات اسپوتنیک وی در یک آزمایشگاه معتبر در هنگری با موفقیت انجام شود ، وزیر صحت اسلواکی استفاده از آن را در این جمهوری تأیید می کند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)  پیش از همه از کابینه وزیران اسلواکی خواسته بود که به دلیل نقض مکرر قرارداد مربوطه، اولین محموله واکسین اسپوتنیک وی را که در اول مارچ به این جمهوری تحویل داده شد ، پس دهد. RDIF اقدامات كارشناسان موسسه دولتي كنترل ادویه براتيسلاو (GICL) را کارشکنی دانسته و اظهار داشت كه اين مؤسسه بر خلاف قرارداد مربوطه، آزمايشات "اسپوتنیک وی" را در آزمايشگاهي انجام داده كه جزو شبکه آزمایشگاه های رسمی کنترل ادویه اتحادیه اروپا نیست و این در حالی است که این آزمایشگاه ها در دسترس بودند."

واکسن اسپوتنیک وی تا به حال  در 60 کشور با نفوس حدود 3 میلیارد نفر تأیید شده است. اسپوتنیک وی از نظر تعداد تائیدیه های دریافتی از طرف نهادهای نظارتی دولتی در سطر دوم جهان قرار دارد. اثربخشی واکسین بر اساس تجزیه و تحلیل گزارشات در مورد 3.8 میلیون روس واکسینه شده 97.6% بود که بالاتر از گزارشات منتشر شده قبلی توسط مجله طبی The Lancet (91.6%) ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مرکز تحقیقات گامالیا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала