پذیرش امریکا به سردرگمی در پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeپذیرش امریکا به سردرگمی در پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان
پذیرش امریکا به سردرگمی در پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
جنرال امریکایی می گوید، که برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان تاکنون چاره‌ای اندیشیده نشده است.

ناتو بر پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
ناتو بر پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه می دهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در حالی که برخی مقام های امریکا و ناتو از ادامه کمک‌ها به افغانستان خبر می‌دهند اما رئیس ستاد ارتش امریکا گفته است، که برای پشتیبانی هوایی و پشتیبانی از نیروی هوایی این کشور برنامه‌ای ندارد.
جنرال مارک میلی رئیس ستاد ارتش امریکا اظهارداشت: این احتمال وجود دارد که ارتش امریکا، آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را در دیگر کشورها ادامه دهد.

وی با اشاره به حمایت هوایی از نیروهای افغانستان به خبرنگاران گفت: برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان تاکنون چاره‌ای اندیشیده نشده است.

اداره بازرسی ویژه امریکا در روند بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» چندی قبل اعلام کرد که برنامه آموزش خلبان‌های ارتش افغانستان از سوی آمریکا پس از سال 2020 میلادی به‌دلیل عدم کارآمدی متوقف می‌شود.

سیگار هشدار داده بود، که بخشی از پول‌هایی که برای آموزش نیروهای امنیتی هزینه می‌شوند به دلیل نبود هماهنگی حیف و میل می‌شوند و برنامه آموزشی این نیروها کارآمد نیست.

افزون بر مبارزه با طالبان، آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هدف اساسی ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان است اما ظاهراً آمریکا و ناتو در این مأموریت شکست خورده است.

با این حال، جنرال میلی رئیس ستاد ارتش آمریکا اظهارداشت که کمک‌های امریکا ممکن است همچنان از خارج از افغانستان ادامه یابد اما این گزینه نیز وجود دارد که برخی از قراردادها به طرف‌های افغان واگذار شود.

رسانه «گری‌زون» درباره قراردادهای آمریکا در افغانستان چندی قبل نوشت که حضور گسترده نیروهای قراردادی در این کشور نشان می‌دهد که استراتژی واشنگتن برای برون‌سپاری جنگ افغانستان به‌سود شرکت‌های امنیتی خصوصی و به‌عنوان ابزاری برای فاصله گرفتن از جنگ و انتقادات است.

حکیم نعیم استاد دیپارتمنت تاریخ دانشگاه کالیفرنیای امریکا نیز پیش از این گفته بود که سازمان سیا هزاران شبه‌نظامی در افغانستان دارد و هزاران نیروی قراردادی دیگر نیز در افغانستان هستند که افغانستانی ‌ها حتی هدف این نیروها را هم نمی‌دانند، بسیار ساده‌لوحانه است که گمان کنیم جنگ افغانستان پایان خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала