ستانکزی: امنیت دیپلمات‌ها و خبرنگاران را تامین می‌کنیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ستانکزی: امنیت دیپلمات‌ها و خبرنگاران را تامین می‌کنیم
ستانکزی: امنیت دیپلمات‌ها و خبرنگاران را تامین می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
شیرمحمد عباس ستانکزی، معاون هیأت مذاکره‌کننده‌ی گروه طالبان گفته است که این گروه به تمام دیپلمات‌های خارجی، خبرنگاران و کارمندان سازمان‌های حقوق بشری اطمینان می‌دهد که امنیت آنان را تأمین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، آقای ستانکزی این اظهارات را روز گذشته (پنج‌شنبه، 16 ثور) در یک نشست آنلاین با نمایندگان و سفیران امریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، بریتانیا، ناروی، فرانسه، ایتالیا و سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

ستانکزی همچنان به حقوق زنان و آزادی بیان نیز اشاره کرده و گفته است که هر آن حقوقی را که اسلام و عنعنات افغانی برای زنان قایل شده است، تضمین می‌کنند.

در مورد آزادی بیان،‌ او علاوه کرده است که در نظام آینده تمام افغان‌ها در چوکات شریعت و منافع ملی از حق آزادی بیان بهره‌مند خواهند بود.

در همین حال، برخی از نمایندگان کشورهای اروپایی و ناتو در اعلامیه‌ای، حمله‌های طالبان و قتل‌های هدفمند در افغانستان را محکوم کرده‌اند. آنها از دولت افغانستان و طالبان خواسته‌اند که به خشونت‌ها خاتمه دهند.

از سوی هم، معاون هیأت مذاکره‌کنندۀ طالبان در این نشست آنلاین در مورد حل مشکلات افغانستان از راه مذاکره نیز سخن گفته است . به‌گفتۀ وی، طالبان انحصار قدرت را نه، بلکه نظامی را می‌خواهد که از راه مذاکره به‌وجود بیاید و ممثل آرمان‌ها و آرزوهای مردم افغانستان باشد.

این درحالی است که دولت افغانستان همواره گروه طالبان را متهم اصلی ترور خبرنگاران، فعالان مدنی و فعالان حقوق بشر اعلام کرده است.

در آخرین مورد، نعمت‌الله روان، آمر مطبوعات وزارت مالیه و مجری پیشین تلویزیون طلوع نیوز در شهر قندهار ترور شد. دولت طالبان را مسئول این قتل اعلام کرد. طالبان اما دست‌داشتن در این قتل را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала