ناتو بر پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه می دهد

© Official Twitter account of NATO - the North Atlantic Treaty Organization.ناتو بر پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه می دهد
ناتو بر پشتیبانی از نیروهای افغانستان ادامه می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
 دبیرکل ناتو گفت، که این سازمان از روند صلح افغانستان نیرومندانه پشتیبانی می‌کند.
درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی 

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز پنجشنبه در نشست وزیران دفاع اتحادیۀ اروپا گفت، که  هرچند مأموریت آموزشی ناتو در افغانستان رو به پایان است اما به گفتۀ او، پشتیبانی ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دوامدار خواهد بود.

در این نشست در باره افغانستان و همکاری‌ها میان کشورهای عضو ناتو گفتگو شد. 

استولتنبرگ در این باره گفت: "پایان مأموریت پشتیبانی قاطع به معنای پایان مشارکت ما با افغانستان نیست، این در حقیقت فصل جدید را باز می‌کند و اکنون ما راه‌هایی را برای فراهم سازی پشتیبانی مالی، آموزش و پشتیبانی جامعۀ جهانی از افغانستان مد نظر داریم".

او همچنان گفت، که ناتو از روند صلح افغانستان نیرومندانه پشتیبانی می‌کند.

وی پیش از این در نشست خبری مشترک با وزیران دفاع و خارجه امریکا گفته بود، که با توجه به تصمیم امریکا برای بیرون شدن از افغانستان، ما تصمیم گرفتیم که روند بیرون شدن نیروهایمان از افغانستان را آغاز کنیم.

استولتنبرگ تاکید کرده بود، که بیرون شدن ما از افغانستان منظم و برنامه‌ریزی شده است و در جریان این دوره چندماهه هرگونه یورش طالبان به نیروهای ما با پاسخی شدید مواجه خواهد شد.

دبیرکل ناتو گفته بود، که روند صلح شکننده است، هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد اما مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان تنها راه به صلح است و ناتو به طور قوی از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کند.

یادآوری می کنیم، که قرار است تا 11 سپتامبر نیروهای خارجی به شمول ناتو از افغانستان بیرون شوند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала