استقرار طیارات جدید جنگی امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / US Air Forces Central Command/Staff Sgt. Shawn Nickelاف-18
اف-18 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده حدود ده طیاره جنگی اضافی را برای پوشش عودت نیروهای امریکا و ائتلاف در افغانستان مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس گزارش داده است که جنرال مارک میلی،رئیس کمیته واحد قرارگاه قوماندانان گفت که طیارات F-18 برای پوشش نیروهای ائتلاف به این عملیات پیوسته اند. همانطور که قبلاً گزارش شد، کشتی طیاره بردار دوایت آیزنهاور و شش بمب افکن استراتژیک B-52 نیز در عملیات شرکت خواهند داشت.

Председатель комитета Государственной Думы РФ по международным делам Алексей Пушков на пленарном заседании Госдумы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
روسیه: امریکا در جنگ 20 ساله افغانستان شکست خورده است

میلی خاطرنشان کرد که ممکن است پنتاگن پس از عودت نیروهای امریکایی به پشتیبانی نظامی خود از کابل ادامه دهد. وی گفت كه شاید امریكایی ها نیروهای امنیتی افغانستان را در یك كشور سوم آموزش دهند.

متحدین ناتو از 29 اپریل شروع به برگشت نیروهای خود از افغانستان کردند. در عموم، در آن زمان حدود 2.5 هزار سرباز آمریکایی و همچنین چند صد سرباز دیگر که عملیات ویژه انجام می دهند، در خاک افغانستان باقی مانده اند. همه آنها با حکم رئیس جمهور ایالات متحده کشور را ترک خواهند کرد.

بایدن باید تا 11 سپتامبر عودت نیروها را به پایان برساند. دولت قبلی امریكا قصد داشت نیروهای خود را تا اول ماه می قسمی که با طالبان توافق شده بود (در فدراسیون روسیه ممنوع است) از افغانستان خارج كند. اکنون طالبان تصمیم بایدن را برای تغییر تاریخ خروج بررسی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала