افزایش جان باختگان سیلاب های پسین در افغانستان به ۷۸ نفر

© Photo / ریاست مبارزه با حوادث بامیانافزایش جان باختگان سیلاب های پسین در افغانستان به ۷۸ نفر
افزایش جان باختگان سیلاب های پسین در افغانستان به ۷۸ نفر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
 شمار جان‌باختگان سیلاب‌های پسین در ۲۲ ولایت افغانستان، به ۷۸ نفر و شمار زخمی‌ها به ۳۰ نفر و شمار ناپدیدشدگان نیز به ۳۲ نفر رسیده است.

  سیلاب های اخیر در افغانستان؛ ۳۷ تن کشته و ۲۱ نفر ناپدید شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
سیلاب های اخیر در افغانستان؛ ۳۷ تن کشته و ۲۱ نفر ناپدید شده‌اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی می‌گوید، که بارندگی‌ها از ۱۲ تا ۱۶ ثور شدت یافت که سبب جاری شدن سیلاب‌ها در چندین ولایت شد.

به گفته‌ی او، این ولایت‌ها شامل؛ هرات، بادغیس، غور، فراه، دایکندی، بامیان، پنجشیر، پروان، کاپیسا، تخار، بدخشان، خوست، نورستان، میدان وردک، کابل، سرپل و سمنگان می‌شود.

عظیمی می‌گوید، که در این سیلاب‌ها، ۲۶۰۰ منزل مسکونی، نزدیک به ۵۰۰۰ جریب زمین زراعتی و برخی از سرک‌های مواصلاتی تخریب شده و ۳۶۰۰ رأس مواشی نیز تلف شده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی می‌گوید، که به کمیته‌های ولایتی هدایت شده تا تیم‌‌های تخنیکی و سیار را به ساحه فرستاده و کمک‌های غذایی لازم و غیرلازم را به آسیب‌دیدگان این سیلاب‌ها توزیع کنند.

به گفته‌ی او، طرح مدیریت سیلاب‌ها نیز در شماری از ولایت‌ها در مرحله‌ی اجرا است که هزینه‌ی آن ۲ میلیارد افغانی در نظر گرفته شده و ۳۰۰ میلیون افغانی دیگر برای کمک مواد غذایی و مواد لازم دیگر در ولایت‌ها در حال آماده شدن است.

او می‌افزاید، که ۶۰ خانواده نیز در اثر این سیلاب‌ها بی‌جا شده و همراه با بی‌جاشدگان جنگ‌های اخیر در شماری از ولایت‌ها، به آ‌ن‌ها نیز کمک‌های لازم صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала