اولین شکایت یک فیل علیه باغ وحشی در آمریکا

© REUTERS / Francois Lenoir اولین شکایت یک فیل علیه باغ وحشی در آمریکا
اولین شکایت یک فیل علیه باغ وحشی در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
دادگاهی در آمریکا بررسی نخستین پرونده دادخواهی فیل علیه یک باغ وحش خصوصی را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق حمایت از حیوانات Nonhuman Rights Project خبر داده است که دادگاه تجدیدنظر نیویورک ادعای فیل موسوم به "خوشحال - Happy " در مورد قانونی بودن نگهداری او در باغ وحش را پذیرفته و بررسی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: "این اولین بار در طول تاریخ است که یک دادگاه عالی انگلیسی زبان دادرسی را به نیابت از شخص نه، بلکه از سوی یک حیوان رسیدگی می کند.

داستان دادگاه از سال 2018 آغاز شد. در آن زمان فعالان حقوق حیوانات کمپینی را برای به رسمیت شناختن حق اساسی آزادی جسمی Happy و انتقال حیوان باغ وحش برانکس به  پناهگاه فیل راه اندازی نمودند.

روز ملی فیل در تایلند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
روز ملی فیل در تایلند به روایت تصویر

"خوشحال" که بیش از 40 سال در باغ وحش زندگی می کند، اولین فیل در جهان شد که بحث قانونی بودن نگهداری او در باغ وحش در دادگاه بررسی می‌شود. با این حال ، دادگاه ابتدائیه دادخواست فیل را رد کرد. اکنون دادگاه تجدیدنظر دراین موردرسیدگی می‌کند.

خوشحال در سال 1977 به ایالات متحده آورده شد. فیل در ابتدا با دیگر فیل ها در یک قفس زندگی می کرد. برخی از آنها به مرور زمان مردند، شمار دیگر فیل ها به دلیل درگیری مکرر در طی ده سال به جا های دیگر برده شدند. اکنون ده سال است که فیل در حالی که امکان تعامل با دیگر فیل ها را ندارد تنها زندگی می کند.

  در بیانیه ای این نهاد آمده است: "هشت سال پیش مبارزه برای حقوق حیوان  در نیویورک آغاز کردیم، اکنون امیدواریم که دادگاه تجدیدنظر اهمیت فوق العاده اجتماعی پرونده خوشحال را مد نظر بگیرد. امیدواریم که وی اولین فیل و اولین موجود به جزء انسان در آمریکا باشد که حق آزادی فردی او در دادگاه فیصله می‌گردد.

نمایندگان بنیاد همچنین دادخواست آنلاین ایجاد کردند و خواستار آزادی فیل به طبیعت شدند.تا کنون بیش از 1.5 میلیون نفر ازین اقدام حمایت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала