والی هرات: در جریان ماه رمضان طالبان بیش از صدبار به هرات حمله کرده اند

© اداره ارگانهای محل والی هرات: در جریان ماه رمضان طالبان بیش از صدبار به هرات حمله کرده اند
 والی هرات: در جریان ماه رمضان طالبان بیش از صدبار به هرات حمله کرده اند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
مسُولین محلی در ولایت هرات می‌گویند که در جریان ماه رمضان، گروه طالبان بیش از ۱۱۰ حمله در بخش‌های مختلف این ولایت انجام داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سید عبدالوحید قتالی، والی هرات امروز (شنبه، ۱۸ ثور) در یک نشست خبری گفت که حملات طالبان در بخش‌هایی از ولسوالی‌های هرات در ماه رمضان به گونه‌ کم ‌پیشینه‌ افزایش یافته است.

آقای قتالی همچنان گفت که طالبان فشار زیاد نظامی بالای ولایت‌های غربی وارد کرده‌اند، اما نتیجه نگرفته‌اند: «نیروهای امنیتی ثابت ساخته‌اند که در یک صف واحد در مقابل تروریزم قرار دارند. برای ۲۰ روز، ۲۵ تن از نیروهای امنیتی ما در ولسوالی فرسی در مقابل هجوم ۲۰۰ نفری طالبان ایستادگی کرده‌‎اند.»

او در مورد تلفات جنگ‌ جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی هیچ اشاره‌ای نکرد.

غوریانی: برای بررسی رخداد جبرئیل باید هیات از کابل بیاید/ قتالی خودش مجرم است + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
غوریانی: برای بررسی رخداد جبرئیل باید هیات از کابل بیاید/ قتالی خودش مجرم است + ویدیو 

از سوی هم، او تأکید کرد که طالبان به هیچ عنوان از طریق نظامی نمی‌توانند که به پیروزی دست یابند: «ملت ما در مقابل تروریزم و هجوم مزدوران ایستادگی می‌کند. طالبان دیگر خواب و خیال هجوم بر هرات را نداشته باشند. هرات قربانگاه طالبان خواهد شد».

والی هرات گفت که هنوز امیدوار بر ختم جنگ و برقراری آتش‌بس اند.

از آغاز سال جاری تاکنون طالبان افزون بر حملات چریکی، از موتربمب‌ها برای هدف قراردادن نیروهای امنیتی و دفاعی استفاده کرده‌اند.

والی هرات مدعی است که طالبان در حدود ۲۰ میلیون دالر امریکایی به زیرساخت‌های ولسوالی شیندند خسارت رسانده‌اند و تأسیسات دولتی، غیرنظامی، سرک و پُل و پُلچک را منفجر کرده‌اند.

پیش از این والی هرات گفته بود که هر شب در دست‌کم شش ولسوالی این ولایت جنگ میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان جریان دارد.

شیندند، پشتون‌زرغون، گلران، اوبه و غوریان جز ناامن‌ترین ولسوالی‌ها طی دو ماه اخیر در هرات بوده است.

تا کنون در مورد این اظهارات والی هرات گروه طالبان واکنش نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала