هند در شمار جان باختگان کرونایی هم رکورد زد

© REUTERS / Adnan Abidiهند در شمار جان باختگان کرونایی هم رکورد زد
هند در شمار جان باختگان کرونایی هم رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
برای نخستین بار در هند در یک شبانه روز بیش از چهار هزار بیمار کرونایی جان باختند. 

رکورد تازه در شناسایی بیماران کرونایی در هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
رکورد تازه در شناسایی بیماران کرونایی در هند
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال افزایش بی پیشینه ای شمار دچار شدگان به کرونا در هند، شمار جان باختگان کرونایی نیز در این کشور رکورد تازه‌ای ثبت کرد و برای نخستین بار از مرز چهار هزار نفر بالاتر رفت.

بر پایه دادهای تازه ای وزارت بهداشت هند، در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۱ هزار ۷۸ نفر دیگر به کرونا دچار شدند که کل دچار شدگان کرونایی را به ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رساند. 

در همین مدت، شمار جان باختگان ناشی از کرونا نیز چهار هزار و ۱۸۷ نفر دیگر افزایش یافت که بیشترین آمار از زمان شروع ویروس کرونا در این کشور به شمار می رود. در هند تا کنون ۲۳۸ هزار و ۲۷۰ نفر بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند. 

بر پایه آمارهای وزارت رفاه و وزارت بهداشت هند، تا کنون دو میلیون سیصد هزار نفر در این کشورواکسین کرونا را دریافت کردند که نسبت به جمعیت بیش از یک میلیارد نفری هند آمار کمی به شمار می رود.

کاهش محدودیتهای قرنطینه‌ای و برگزاری میتینگهای انتخابات محلی در ایالتهای مختلف هند طی چند ماه گذشته باعث به وجود آمدن طوفان کرونا در هند شده است. بسیاری از منتقدان دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور را متهم کرده‌اند که برای پیروزی حزبش در انتخابات محلی تمرکز خود را از مبارزه با کرونا به سمت فعالیتهای سیاسی معطوف کرده و اجازه برگزاری نشستها و تجمعات سیاسی را داده است. 

در حالی، که آمار دچار شدن به کرونا در هند هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند، ظرفیت درمانگاه ‌ها و امکان سوزاندن جسدها در این کشور تکمیل شده است و درمانگاه ‌ها با کمبود جدی امکانات مواجه هستند.

در حال حاضر، امریکا، هند و برزیل سه کشور نخست از لحاظ شمار دچار شدگان به ویروس کرونا بوده و در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار نفر دیگر در برزیل به دلیل دچار شدن به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان کرونا در برزیل به بیش از ۴۰۱ هزار نفر برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала