واکنش ها به انفجار امروز غرب کابل/ کرزی نکوهش کرد/ طالبان رد کرد

© Sputnik / JAK / JAKواکنش ها به انفجار امروز غرب کابل/ کرزی نکوهش کرد/ طالبان رد کرد
واکنش ها به انفجار امروز غرب کابل/ کرزی نکوهش کرد/ طالبان رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین و برخی از سیاستمداران و شهروندان افغانستان انفجار امروز غرب کابل را نکوهش کردند. 
جزئیات تازه از انفجار امروز کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
جزئیات تازه از انفجار امروز کابل

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی با نشر اعلامیه ای مطبوعاتی در نکوهش به انفجار امروز غرب کابل نوشت: حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان انفجار در ناحیه سیزدهم شهر کابل را که در نتیجه آن به شمول شاگردان مکتب سید الشهدا شماری از هموطنان ما شهید و زخمی شدند به شدیدترین الفاظ تقبیح کرد.
او در ادامه این اعلامیه آمده است، که حامد کرزی این عمل تروریستي را دشمنی آشکار با مردم افغانستان و کار دشمنان صلح و آرامش کشور خواند و یکبار دیگر برای نجات کشور از حالات ناهنجار جاری بر قطع بلادرنگ جنگ و آغاز مجدد گفتگوهای صلح تاکید کرد.
در پایان این اعلامیه آمده است، که رئیس جمهور پیشین ضمن ابراز تسلیت، از بارگاه خداوند لایزال برای شهدای این حادثه المناک بهشت برین، برای خانواده‌های شان صبر جمیل و برای زخمیان شفاء عاجل استدعا نمود.

عارف رحمانی نماینده غزنی درباره این انفجار در تویترش نوشت: کوه چهل دختران و مکتب سیدالشهدا آخر برچی در غرب کابل قرار دارد. مردمان مطلقا محرومی که در هیچ کجای سیاست و قدرت جای ندارند. با این هم از درنده‌ خویی و توحش حیوانی تروریست‌ها مصون نیستند. برای وصف چنین توحش حیوانی عریان کلمه‌ای نمی‌توان یافت. فاجعه تمام عیار است. توحش محض!

​محمد ادریس استانکزی مشاور ارشد وزارت داخله در امور سیاسی در صفحه تویترش نوشته است: دیروز دانشجویان را در لوگر به شهادت رساندند و امروز دانش آموزان را در برچی. زیر هر نام و بیرق، که کشته شویم دشمن ما معلوم است؛ طالب و پنجاب! و اگر در مقابل دشمن یکی نشویم نابود میشویم. 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در واکنش به انفجار غرب کابل ضمن رد آن نوشته است: ما انفجارات امروز در منطقه دشت برچی کابل را محکوم مینمائيم که عليه مردم ملکی انجام شد و متأسفانه تلفات زياد وارد کرد. اين اعمال شوم، کار حلقات منحوسی می باشد که تحت پرورش و حمايت استخباراتی اداره کابل بنام داعش فعاليت دارند.

​یادآوری می کنیم، که در انفجار امروز در غرب کابل تاکنون بیش از 25 نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی گزارش شده است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала