پیام عیدی رهبر طالبان: متضرر و تلف شدن مردم مُلکی در جنگ‌ها، جایی بسیار نگرانی و مایه‌ی تاسف است

© Sputnik / Юлия Троицкаяپیام عیدی رهبر طالبان؛ متضرر و تلف شدن مردم مُلکی در جنگ‌ها، جایی بسیار نگرانی و مایه‌ی تاسف است
پیام عیدی رهبر طالبان؛ متضرر و تلف شدن مردم مُلکی در جنگ‌ها، جایی بسیار نگرانی و مایه‌ی تاسف است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
عضو شوید
رهبر طالبان تاکید دارد که تاکنون هموطنان ملکی ما در عملیات‌ها، بمباردمان‌های و دیگر حملات جانب مقابل تلف شده و زیان می‌بینند که چنین وضعیت به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست.

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان افغانستان در پیام عیدی به‌مناسبت عید "سعید فطر"، در اعلامیه گفته است که متضرر و تلف شدن مردم مُلکی در جنگ‌ها، جایی بسیار نگرانی و مایه‌ی تاسف است. این گروه همچنان کمیسیون مستقل و با صلاحیت بخاطر جلوگیری از تلفات ملکی دارد.

سه شنبه سیاه افغانستان؛ آمار قربانیان حمله در غرب کابل افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
شنبه سیاه افغانستان؛ آمار قربانیان حمله در غرب کابل افزایش یافت

او می افزاید که متاسفانه، تاکنون هموطنان ملکی ما در عملیات‌ها، بمباردمان‌های و دیگر حملات جانب مقابل تلف شده و زیان می‌بینند که چنین وضعیت به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست.

رهبر طالبان تاکید دارد که خروج نیروهای خارجی گام خوب پنداشته می‌شود، اما تاحال تمام بخش توافق‌نامه دوحه (میان امریکا و گروه طالبان)، به صورت کامل عملی نشده است: "متاسفانه، امریکایی ها تا اکنون از توافقنامه‌ی ‌امضا شده مکررا سرپیچی کرده و مردم ملکی ما را با تلفات سنگین جانی و مالی مواجه ساخته‌اند".

رهبر گروه طالبان هشدار می‌دهد که اگر امریکا بر وعده‌هایش وفا نمی‌کند، جهان باید شاهد باشد که مسئولیت عواقب آن به‌دوش امریکا خواهد بود. این گروه هر قیمت که باشد از استقلال و آزادی کشور خود دفاع خواهد کرد.

در عملیات ضد تروریستی در غزنی؛ 61 تروریست طالب کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
در عملیات ضد تروریستی در غزنی؛ 61 طالب کشته و زخمی شدند

در ادامه اعلامیه آمده است که گروه طالبان به اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی ضرر نمی‌رسد و همچنان از همه می‌خواهد که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

ملا هبت‌الله آخندزاده، از سازمان ملل و دیگر کشورها همچنان می‌خواهد که در قبال افغانستان بی طرفی کامل را دنبال کند، و در مسائل زندگی، عقیده و تفکر مردم افغانستان، تلاشی نکنند که با واکنش ملت ما روبه‌رو شوند.

او افزود که مذاکرات و تفاهم نزد این گروه اولویت دارد، از همین سبب این گروه تیم‌ی را تشکیل داده است که تا مذاکرات میان افغانان را طرف های مقابل پیش ببرند، اما دولت افغانستان بارها از بخش مختلف تلاش کرده، و در در تلاش است تا روند جاری سیاسی را سبوتاژ کند.

این در حالی‌ست که روز انفجاری در غرب کابل، جان بیش از 31 تن را گرفت، در رویداد همچنان بیشتر از 100 تن زخمی شده اند. گروه طالبان شب گذشته با نشر یک اعلامیه، مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته اند اما رییس جمهور غنی ضمن تقبیح حادثه این رویداد را به طالبان نسبت داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала