دیدار عبدالله عبدالله با وزیر خارجه استرالیا

© Official Facebook page of Dr. Abdullah Abdullahدیدار عبدالله عبدالله با وزیر خارجه استرالیا
دیدار عبدالله عبدالله با وزیر خارجه استرالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز با وزیر امور خارجه استرالیا دیدار کرد. 
شنبه خونین کابل؛ عبدالله: تروریستان بدجنس مردم ما را به ماتم نشاندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
شنبه خونین کابل؛ عبدالله: تروریستان بدجنس مردم ما را به ماتم نشاندند

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در فیسبوکش نوشت: در آغاز تشریف‌آوری خانم ماریس پین را به افغانستان خوش‌آمدید گفته و از کمک‌های نظامی و مُلکی آسترالیا به مردم افغانستان در ۲۰ سال گذشته تشکر نمودیم. در ادامه نقش استرالیا را در تحولات دو دهه‌ی اخیر افغانستان به‌ویژه در تقویت ارزش‌های دموکراتیک و کمک‌های بشردوستانه مثبت خواندیم، سپس درباره‌ی تحولات اخیر در زمینه تلاش‌های صلح و وضعیت سیاسی-امنیتی در کشور صحبت نموده و بر تعهد مردم و دولت افغانستان برای یافتن راه حل سیاسی و ختم منازعه جاری تأکید کردیم.
او نوشته است، که همچنان خاطر نشان ساختیم که تلاش‌های صلح در افغانستان در یک مرحله‌ی حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارد و مردم افغانستان برای دست یافتن به صلح پایدار و باعزت به همکاری دوام‌دار جامعه‌ بین المللی ضرورت دارند.
او افزوده است؛ که در آغاز صحبت‌های خود‌ وزیر امور خارجه‌ی آسترالیا مراتب تسلیت خود و مردم آسترالیا را به خاطر حمله تروریستی روز گذشته که باعث شهادت دانش آموزان بی‌گناه مکتب در کابل گردید را ابراز داشت.
او نوشته است، که در ادامه خانم ماریس پین با ابراز تشکر از استقبال گرم مردم و حکومت افغانستان گفت که کشورش در کنار سایر متحدین افغانستان همچنان به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهد. وی افزود: با بیرون شدن نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از روابط و همکاری میان افغانستان و جهان باز می‌گردد و آسترالیا در این مرحله در کنار مردم باقی می‌ماند.
عبدالله افزوده است، که خانم پین بر ضرورت تسریع گفت‌وگوهای صلح و کاهش جنگ و خشونت تأکید ورزید و گفت که افزایش تلفات مُلکی و هدف قراردادن غیر نظامیان در افغانستان برای جامعه جهانی قابل قبول نیست.
در پایان رئیس شورای عالی مصالحه می افزوده است، که همچنان در این ملاقات بر تسریع گفت‌وگوهای صلح، تقویت تلاش‌های دیپلوماتیک و گسترش روابط میان افغانستان ‌و آسترالیا تأکید صورت گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала