یک عفونت کشنده‌ی دیگر هم دامنگیر هند شد

© REUTERS / Adnan Abidi یک عفونت کشنده‌ی دیگر هم دامنگیر هند شد
یک عفونت کشنده‌ی دیگر هم دامنگیر هند شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
عضو شوید
هند اکنون با یکی از بدترین موارد شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. این همه‌گیری جان بسیاری را در این کشور گرفته و فشار زیادی را به نظام سلامت آن وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله ایندیا تودی به نقل از مرگز آموزش و تحقیقات طبی گزارش داد که شمار موارد ابتلا به عفونت کشنده‌ی به نام عفونت موکورمیکوز «پوپنک سیاه» در کشور در حال گسترش است.

بحران کرونا در هند؛ طی 24 ساعت گذشته بیش از 4 هزار بیمار دیگر جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
بحران کرونا در هند؛ طی 24 ساعت گذشته بیش از 4 هزار بیمار دیگر جان باختند

این بیماری یک عفونت قارچی نادر است که به نام «پوپنک سیاه» نیز یاد می‌شود. بعد از استنشاق اسپورهای قارچ، روی سینوس‌ها یا شش‌ها تاثیر می‌گذارد که معمولاً این عفونت در اتاق‌ها و سطوح مرطوب، خاک، کیاهان، سبزیجات و میوه‌های پوسیده دیده می‌شود.

گزارش شده است که موکورمیکوز اغلب در بیماران مبتلا به کرونا و کسانی که اخیراً بهبودیافته اند شناسایی شده است.

طبق گفته داکتر «پل»، یکی از اعضای سازمان دولتی (NITI Aayog)، پس از وصل نمودن بیمار مبتلا به کرونا به دستگاه ونتیلاتور، احتمال ابتلا به عفونت قارچی «پوپنک سیاه» افزایش می‌یابد.

در ایالت گجرات هند، طی دو هفته گفته 40 مورد «پوپنک سیاه» شناسایی شده است که برخی از بیماران بینایی خود را از دست داده اند.

طبق گزارش‌ها، در ایالت ماهاراشترا هند، حداقل هشت نفر که از بیماری کرونا جان سالم به در برده‌ بودند، اما پس از ابتلا به موکورمیکوز درگذشتند.

هند دومین کشور از لحاظ مبتلایان به کرونا در جهان است. بیش از 22.2 میلیون نفر در این کشور به بیماری همه‌گیر کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 242  هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала