کشف بقایای نئاندرتالها کشته شده در نزدیکی رم

© AFP 2023 / Handout / Italian ministry of culture کشف بقایای نئاندرتالها کشته شده در نزدیکی رم
کشف بقایای نئاندرتالها کشته شده در نزدیکی رم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
عضو شوید
باستان شناسان ایتالیایی بقایایی فسیلی از 9 نئاندرتال را در غاری در نزدیکی رم، پایتخت این کشور کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Guardian باستان‌شناسان در ایتالیا بقایای 9 انسان نئاندرتال را که احتمالا توسط کفتارها شکار  و سپس خورده شده بودند در یک غار ماقبل تاریخ در 100 کیلومتری جنوب شرقی رم کشف کرده‌اند.

دانشمندان دفتر باستان شناسی آمریکای لاتین و دانشگاه تور ورگاتا در رم که این بقایا را در غار گواتاری، جنوب شرقی رم کشف کردند، گفته‌اند که این بقایا متعلق به هفت مرد بزرگسال و یک زن و یک پسر جوان است.

روزنامه گاردین از پروفسور رولفو نقل کرده است که "نئاندرتال‌ها طعمه این حیوانات بودند. کفتارها بویژه آسیب‌پذیرترین آنها، مانند افراد بیمار یا مسن را شکار می‌کردند".

استخوان های فسیلی کشف شده شامل جمجمه، بخش هایی از جمجمه، دو دندان و دیگر اجزای استخوانی می شود. قدمت بقایای یکی از این 9 نئاندرتال به 90 تا 100 هزار سال پیش بر می گردد. این در حالی است که باستان شناسان قدمت بقایای هشت نئاندرتال دیگر را 50 تا 68 هزار سال تخمین می زنند.

وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه خود آورده است که کشف بقایای این 9 نئاندرتال نشان می دهد که غار «گوآتاری» یکی از با اهمیت ترین اماکن جهان از نظر تاریخ نئاندرتال ها است.

حفاری در بخشی از این غار که پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته بود در سال 2019 آغاز شد. غار گواتاری در دوران باستان در اثر زلزله یا رانش زمین  حدود 60 هزار سال  پیش مسدود شده بود، و این باعث شد بقایای آنچه که در آنجا بود حفظ شود.

به نظر کارشناسان، نئاندرتال‌ها که نزدیک‌ترین هم‌خانواده هومو ساپین یا همان انسان امروزی هستند، حدود

40 هزار سال پیش منقرض شده‌اند.

با این حال، هنوز کمی از اثر دی‌ان‌ای آنها در انسان امروزی وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала