آمریکا: روسیه از "انرژی هدایت شونده" برای حملات کار می‌گیرد

© AP Photo / Jay Reevesآمریکا: روسیه از "انرژی هدایت شونده" برای حملات کار می‌گیرد
آمریکا: روسیه  از انرژی هدایت شونده برای حملات کار می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده یک بار دیگر سازمان اصلی اطلاعاتی روسیه را به حمله سایبری با استفاده از "انرژی هدایت شونده" علیه مقامات آمریکایی در سراسر جهان متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Politico ایالات متحده ادعا نموده است که  احتمال دارد روسیه در پشت حملات سایبری با استفاده از "انرژی هدایت شونده" علیه مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در سراسر جهان باشد.  

رویای امریکایی در برابر چشمان ما میمیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
اعلام حالت اضطراری در آمریکا

همچنین اشاره شده است که اطلاعات آمریكا هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بیانیه های رسمی را در این مورد صادر نكرده است. با این حال ، به گفته منابع در مقامات ایالات متحده ، تحقیقات در مورد حملات ادعایی شدت یافته است.

با این حال، علت حوادث مربوط به وخیم شدن وضعیت سلامت افسران اطلاعاتی آمریکا هنوز مشخص نیست.

پیشتر شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» به نقل از یکی از مقام‌های ارشد سایبری سابق آمریکا در گزارشی ادعا کرد که هکرهای پشت پرده حمله سایبری به «کلونیال» بزرگترین شرکت خط لوله آمریکا احتمالاً به روسیه مرتبط هستند.

در گزارش از چین نیز به عنوان کشور های مظنون نامبرده شده است.

ایالات متحده، بار ها  اتهاماتی را به روسیه در خصوص حملات هکری به شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی وارد آورده است و این در حالی است که مسکو به طور مکرر هرگونه اتهام در خصوص ارتباط داشتن با حملات سایبری را رد کرده است.

گفتنی است که عامل سردردهای مزمن و اختلالات شنوایی کارمندان سفارتخانه این کشور در کوبا و همچنین در چین در سال‌های 2016 به احتمال فرازیاد امواج الکترومغناطیسی هدایت‌شده بوده است.

در این سال‌ها 15 کارمند سفارت آمریکا در هاوانا پایتخت کوبا، شامل ماموران سازمان سیا، به طور ناگهانی دچار علائمی همچون سردرد، اختلال دید، فراموشی، اختلال شنوایی و دیگر مشکلات پایدار شده بودند. این علائم مدتی بعدتر در میان کارمندان سفارت آمریکا در چین نیز پدیدار شد.

سپس گزارش شد که این حملات با استفاده از امواج رادیویی و انرژی هدایت‌شده ریزموج صورت گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала