خلیل‌زاد: افغان‌ها نیاز به آتش‌بس دائمی دارند

© REUTERS / Omar Sobhaniخلیل‌زاد: افغان‌ها نیاز به آتش‌بس دائمی دارند
خلیل‌زاد: افغان‌ها نیاز به آتش‌بس دائمی دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان یک بار دیگر تأکید کرد که آمریکا در کنار افغان‌ها ایستاد است، ولی با ابن هم افغان‌ها نیاز به یک توافق سیاسی و آتش‌بس دائمی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان شام دوشنبه (20 ثور)  در پیامی در صفحه تویترش از اعلام آتش‌بس از سوی طالبان و حکومت افغانستان استقبال کرد و گفت که "در هفته‌های اخیر، خشونت‌ها وحشتناک بوده‌است و مردم افغانستان هزینه آن را پرداخت کرده‌اند."

او افزود که افغان‌ها نیاز به یک توافق سیاسی و آتش‌بس دائمی دارند.

او خواستار تسریع در مذاکرات میان افغان‌ها درباره یک توافق سیاسی و "پایان دادن به این جنگ بی معنی" است و افزوده است که  "این همان چیزی است که مردم افغانستان آرزو می‌کنند."

او یک بار دیگر تأکید کرد که آمریکا در کنار افغان‌ها ایستاده‌است. 

او همچنان در گفتگو با روزنامۀ آلمانی "دیر اشپیگل" که روز دوشنبه پخش شده‌است، می‌گوید که مردم افغانستان در آرزوی صلح هستند و باید صلح در این کشور، برقرار باشد و "هیچ جایگزین بهتری وجود ندارد."

او در این گفتگو می‌گوید: "طالبان در این هفته از طریق تماس ویدیویی با آمریکا و گروه اروپایی در برلین گفتگو کردند. آنها گفتند که آنها یک راه حل نظامی نمی‌بینند و می‌گویند که تنها گزینه، گزینه سیاسی است."

او در ادامه می‌گوید: "هر دو طرف باید دربارخ یافتن نقاط مشترک واقع بین باشند. اگر توافق صلح نباشد، گزینۀ دیگر پیروزی طالبان نیست. این یک جنگ طولانی است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала