آغاز واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در اسلواکی طی روز های آینده

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در اسلواکی طی روز های آینده
آغاز واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در اسلواکی طی روز های آینده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
مقامات اسلواکی اعلام نمودند که روند واکسیناسیون با واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه در این کشور طی روز های آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور ماتوویچ معاون نخست وزیر اسلواکی اعلام کرد که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با واکسن Sputnik V روسیه می تواند طی روزهای آینده در این کشور آغاز شود.

ماتوویچ اعلام کرد: "من با طرف روسی موافقت کردم که پس از آزمایش Sputnik V در آزمایشگاه OMCL (لابراتوار رسمی کنترل دارو ها دراین کشور) تزریق این دارو در اسلواکی آغاز شود.

وزیر صحت اسلواکی بخاطر خرید اسپوتنیک وی برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
وزیر صحت اسلواکی بخاطر خرید اسپوتنیک وی برکنار شد

در 7 ماه می ، ولادیمیر لنگوارسکی، رئیس وزارت بهداشت اسلواکی ، گفت که یک آزمایشگاه مجارستان قابلیت اطمینان واکسن ویروس کرونا ویروساسپوتنیک وی روسیه را تأیید کرده است ، بسته‌ای ازاین دارو در ماه مارچ به اسلواکی تحویل داده شد.

گفتنی است به دلیل تحویل واکسن اسپوتنیک وی به اسلواکی، یک بحران سیاسی در این کشور آغاز شده است. ایوان کورچوک ، وزیر امور خارجه اسلواکی، ایگور ماتوویچ  نخست وزیر پیشین سابق را که شخصاً اولین گروه واکسن روسی را تحویل گرفته بود، مورد سرزنش قرار داد. ادعا شده بود که ماتوویچ رئیس جمهور و همکارانش را در جریان اقدامات خود قرار نداده است. این تصمیم برای ماتوویچ به قیمت استعفای او تمام شد در پایان ماه مارچ  دولت اسلواکی تحت رهبری او استعفا داد.

شایان ذکر است که  واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

این واکسن در حال حاضر ذه ها کشور با جمعیت کل حدود 3 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و وزارت صحت روسیه میزان اثربخشی این واکسین را 97 درصد اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала