شلیک بیش از هزار موشک از نوار غزه به اسرائیل از آغاز درگیری ها

© REUTERS / Amir CohenИзраильская противоракетная система "Железный купол" перехватывает ракеты, запущенные из сектора Газа в направлении Израиля
Израильская противоракетная система Железный купол перехватывает ракеты, запущенные из сектора Газа в направлении Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
ارتش اسرائیل اعلام کرده که از آغاز درگیری ها بیش از یک هزار موشک از نوار غزه به سمت اسرائویل شلیک شده است.

بحران اخیر خاورمیانه در پی افزایش حملات موشکی حماس به خاک اسرائیل و گسترش حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدت یافته است.

یوناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه گفت که بیش از هزار موشک توسط گروه های فلسطینی از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شد، حدود 200 موشک از مرز عبور نکردند و در داخل محدوده فلسطین منفجر شدند.

فشرده‌ی از درگیری اعراب و اسرائیل در در چند ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
فشرده‌ی از درگیری اعراب و اسرائیل در چند ساعت گذشته

یوناتان کنریکوس گفت: "عملیات ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان بیش از 38 ساعت است که ادامه دارد. در این مدت 860 موشک به سمت خاک اسرائیل شلیک شد که از مرز عبور کرد و حدود 200 موشک دیگر از حدود اسرائیل عبور نکردند و در نوار غزه منفجر شدند. بیش از هزار موشک از روز دوشنبه شلیک شده است."

وی افزود: "پنج غیرنظامی اسرائیلی بر اثر حملات موشکی کشته شدند که دو نفر از آنها در لاد، دو نفر در اشکلون و یک نفر در ریشون لتسیون بودند. بیش از 200 غیرنظامی اسرائیلی نیز مجروح شدند."

گفتنی است شرق اورشلیم (بیت‌المقدس شرقی) روز های بحرانی و پرتنشی را تجربه می‌کند. درگیری بین شهروندان فلسطینی و نیروهای پلیس اسرائیل تشدید شده است. آخرین آمار از کشته شدن 28 فلسطینی، که 9 تن از آنها کودک بوده‌اند، و مجروح شدن 300 نفر دیگر حکایت می‌کند.

نگرانی‌های بین‌المللی عمدتا برخاسته از گسترش تنش پدید آمده در شرق اورشلیم به دیگر مناطق و از جمله به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که تنها از شب گذشته تا کنون حدود 150 موشک به طرف خاک این کشور پرتاب شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 90 درصد این موشک‌ها توسط سامانه پدافند هوایی اسرائیل "گنبد آهنین" دفع شده‌اند. به‌رغم آن گفته می‌شود حدود ۳۰ شهروند اسرائیلی در اثر این حملات مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل نیز در واکنش به حملات موشکی، اقدام به بمباران مناطقی در نوار غزه کرد. بر اساس اظهارات ارتش اسرائیل، این کشور در ساعات بامدادی روز سه‌شنبه 11 مه با حمله هوایی خود 130 نقطه در مناطق ساحلی را هدف قرار داد.

 نوار غزه یکی از بخش های فلسطین است که شرکت کنندگان در درگیری طولانی مدت اعراب و اسرائیل، در مورد تقسیم قلمرو آن اختلاف نظر دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала