طالبان در پاسخ به درخواست تمدید آتش‌بس/ تا دستیابی به اهداف بزرگ جنگ ادامه خواهد داشت

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
گروه طالبان درخواست، دولت افغانستان،آمریکا و سازمان ملل متحد برای تمدید آتش‌بس سراسری با دولت افغانستان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در پی اعلام آتش‌بس سه‌روزه از سوی گروه طالبان، ایالات متحده آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، کمیسیون مستقل حقوق بشر و دولت افغانستان در اعلامیه‌های جداگانه خواستار ادامه این آتش بس و قطع خشونت‌ها شدند.

 اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اخیرا در یک مصاحبه گفته است که این آتش‌بس فقط در سه روز عید فطر رعایت می‌شود و هنوز گفتگوهای صلح به مرحله‌ای نرسیده است که این گروه آتش‌بس دایمی را اعلام کنند.

خواست آمریکا برای تمدید آتش‌بس میان دولت و طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
خواست آمریکا برای تمدید آتش‌بس میان دولت و طالبان

به گفته سخنگوی طالبان به دلیل اینکه هنوز در مورد "اهداف بزرگ" توافق حاصل نشده و پیشرفتی در گفتگوها نیامده، جنگ ادامه خواهد داشت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دو روز پیش در یک نشست خبری گفت بازگشت به خشونت "بی‌معنا و غم‌انگیز" است و طالبان باید بدانند که بازگشت به خشونت، مشروعیت ندارد.او از طالبان خواست آتش‌بس را تمدید کنند و دستور کاهش قابل توجه خشونت‌ها را بدهند.

همزمان زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا، در امور صلح افغانستان با انتشار رشته ‌توییتی گفته مردم افغانستان سزاوار آتش‌بس دایمی و رسیدن به توافق‌ سیاسی برای پایان جنگ هستند. به گفته آقای خلیلزاد به همین دلیل او بر سرعت‌یافتن مذاکرات "بین‌الافغانی" برای حل‌و‌فصل سیاسی و پایان دادن به این "جنگ بی‌معنا " اصرار دارد.

آقای خلیلزاد اضافه کرده که مردم افغانستان می‌خواهند طرفین جنگ به سر یک توافق سیاسی برای پایان جنگ و آتش‌بس دایمی توافق کنند و آمریکا برای حمایت از این خواست مردم افغانستان، ‌در کنار آنها ایستاده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در اعلامیه‌ای گفته رئیس جمهوری افغانستان به نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داده است تا آتش‌بس سه‌روزه عید را رعایت کنند، اما دولت بر "آتش‌بس دایمی و واقعی" تأکید کرده است.

آقای عبدالله همچنین از طالبان خواسته برای از سرگیری گفتگوهای صلح به میز مذاکره برگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала