افغانستان حملات نظامیان اسرائیلی بر فلسطینی ها را محکوم کرد

© AP Photo / Ariel Schalit افغانستان حملات نظامیان اسرائیلی بر فلسطینی را محکوم کرد
 افغانستان حملات نظامیان اسرائیلی بر فلسطینی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه‌ افغانستان حملات خشونت‌بار اخیر بر نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را تقبیح کرد.

به گزارش اسپوتنیک در اعلامیه‌ وزارت خارجه که امروز (چهارشنبه، 22 ثور) منتشر شده، آمده است که حملات اخیر نظامیان اسرائیلی بر غیرنظامیان و نمازگزاران در مسجدالاقصی، اولین قبله‌ی مسلمانان خشونت‌بار، غیرموجه و تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
نُه جوان فلسطینی در اثر حمله اسرائیل کشته شدند

به نقل از اعلامیه، جمهوری اسلامی افغانستان از داعیه‌ی برحق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل و با سرحدات ذکرشده در قطع‌نامه‌ی 1967 شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه‌ افغانستان حملات خشونت‌بار اخیر بر نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را تقبیح کرده و خواهان حل اساسی قضیه به روش‌های صلح‌آمیز و مذاکره شده است.

وزارت خارجه تأکید کرده است که برای پایان بخشیدن به تنش‌ها و حل اساسی قضیه از روش‌های صلح‌آمیز، مذاکره و تلاش‌های مضاعف و متحدانه‌ی بین‌المللی کار گرفته شود.

گفتنی است که درگیری میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان از چند روز به این طرف ادامه دارد. این درگیری‌ها از حمله‌ی نظامیان اسرائیلی بر نمازگزاران مسجدالاقصی آغاز شده و در روزهای اخیر با حملات موشکی و حملات هوایی دو طرف همراه بوده است.

پیش از این ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 90 درصد این موشک‌ها توسط سامانه پدافند هوایی اسرائیل "گنبد آهنین" دفع شده‌اند. به‌رغم آن گفته می‌شود حدود ۳۰ شهروند اسرائیلی در اثر این حملات مجروح شده‌اند. ارتش اسرائیل نیز در واکنش به حملات موشکی، اقدام به بمباران مناطقی در نوار غزه کرد. بر اساس اظهارات ارتش اسرائیل، این کشور در ساعات بامدادی روز سه‌شنبه 11 مه با حمله هوایی خود 130 نقطه در مناطق ساحلی را هدف قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала