امریکا در حال بررسی حفظ نیروهایش در منطقه پس از خروج از افغانستان است

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeامریکا در حال بررسی حفظ نیروهایش در منطقه پس از خروج از افغانستان است
امریکا در حال بررسی حفظ نیروهایش در منطقه پس از خروج از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون در حال بررسی احتمال حفظ نیروهای مسلح امریکایی در منطقه پس از خروج از افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید هلوی، معاون وزیر دفاع ملی امریکا در امور اقیانوس هند-آرام روز چهارشنبه (12 می) در نشست کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان امریکا، گفت که رهبری ارتش امریکا در حال بررسی احتمال حفظ توانایی مقابله با تهدیدهای تروریستی پس از خروج نیروها از افغانستان است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد استقرار نیروهای امریکایی در پایگاه‌های کشورهای همسایه افغانستان گفت: مهم است که به این نکته توجه کنیم که نیاز به حفظ توانایی مقابله با تروریسم ضروری است و همانطور که قبلاً اشاره کردم، ما عمدتاً آنها (تهدید) را در کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم. اما ما همچنان می‌خواهیم گزینه‌هایی را برای حفظ توانایی‌های نظامی و اطلاعاتی در منطقه بررسی کنیم. ما این کار را انجام می‌دهیم تا بتوانیم تهدیدها را ردیابی و سرکوب کنیم.

امریکا اگر دو سال پیش افغانستان را ترک می‌کرد، ما به این وضعیت برنمی‌گشتیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
امریکا اگر دو سال پیش افغانستان را ترک می‌کرد، ما به این وضعیت برنمی‌گشتیم

به گفته هلوی، رهبری ارتش امریکا همچنان انتظار دارد «توانایی پرواز بر فراز افغانستان را حفظ کند».

پیش از این، جنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی امریکا همچنین در پاسخ به اینکه آیا توافقی با کشورهای همسایه افغانستان وجود دارد که پایگاه نیروها برای اجرای حملات مرگبار یا انجام عملیات شناسایی شوند، گفت: در حال حاضر هیچ توافقی وجود ندارد. من تا پایان همین ماه طرحی را برای نیروهای ضد تروریسم خارج از افغانستان به وزیر دفاع تحویل می‌دهم. از دست دادن شبکه نظامی کنونی آمریکا در افغانستان و قابلیت اطلاعاتی‌ای که آن به وجود می‌آورد، تاثیری در پی خواهد داشت.

با این حال، معاون وزیر دفاع ملی امریکا در امور اقیانوس هند-آرام پاسخ مستقیمی به این سوال که آیا روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قبل از تعیین محل استقرار آنها در منطقه، به پایان خواهد رسید، نداد.

وی گفت: ما قصد داریم روی دو جبهه برای اطمینان از یک برنامه مناسب، امن و خروج مسوولانه نیروهای خود کار کنیم. همچنان با شرکا و همکاران خود در وزارت امور خارجه و جامعه اطلاعاتی برای حفظ توانایی مقابله با تهدیدهای تروریستی که ممکن در آینده در افغانستان رخ دهد، کار می‌کنیم.

پیش از این، گزارش شد که ایالات متحده ترجیح می‌دهد نیروها و تجهیزات را بعد از خروج از افغانستان به کشورهای ازبکستان یا تاجیکستان منتقل کند. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که ایالات متحده ترجیح می‌دهد نیروها و تجهیزات را بعد از خروج از افغانستان به کشورهای آسیای میانه، به‌ویژه ازبکستان یا تاجیکستان منتقل کند. گفته می‌شود که مقامات امریکایی در حال بررسی این احتمال برای «حمایت از دولت افغانستان»، کنترول فعالیت‌های طالبان (گروه ممنوع در روسیه) و نظارت بر سایر افراد گرایان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала