علائم جدید ویروس کرونا با افزایش 6 بار خطر مرگ

© Fotolia / Chagpg علائم جدید ویروس کرونا با افزایش 6 بار خطر مرگ
 علائم جدید ویروس کرونا با افزایش 6 بار خطر مرگ    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
علائم جدید ویروس کرونا دیده شده که در بیماران خطر مرگ را شش بار افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط کنسرسیوم بین المللی برای بررسی اختلال عملکرد عصبی (GCS-NeuroCOVID)، در بیش از 80 درصد بیماران بستری در بیمارستان ها با عفونت ویروس کرونا در هند، خطر مرگ در صورت وجود عوارض عصبی را تجربه کردند. نتیجه این تجربه که در مجله JAMA Network Open، منتشر شده است، نشان داده است که خطر مرگ شش بار افزایش یافته است.

 بحران کرونا در هند/ بالاترین آمار مرگ و میر روزانه رقم خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
بحران کرونا در هند/ بالاترین آمار مرگ و میر روزانه رقم خورد

در این گزارش خاطر نشان شده که از 3744 بیمار مبتلا به COVID-19 بستری در بیمارستان، 82 درصد علائم عصبی داشتند: از هر ده بیمار حدود چهار نفر سردرد را گزارش کردند و از هر ده نفر سه نفر اظهار داشتند که بویایی یا و حس ذایقه خود را از دست داده اند.

در خصوص تشخیص های عصبی در کلینیک، شایع ترین (تقریبا نیمی از بیماران) انسفالوپاتی حاد و به دنبال آن کما (17 درصد) و سکته مغزی (شش درصد) بود.

غالباً، بیماران در وضعیت تغییر حواس، افسرده گی یا برعکس، آشفته بودند.

دانشمندان همچنین دریافتند که در وجود بیماران، که قبلا بیماری های عصبی ویا هر نوع دیگر مانند بیماری های مغز، نخاع و سیستم عصبی گرفته تا میگرن مزمن، زوال عقل یا بیماری آلزایمر وجود داشته - خطر ایجاد عوارض عصبی مرتبط با COVID-19 را دو برابر می کند.

مولفین این گزارش خاطرنشان می کنند که در میان کسانی که بر این بیماری غلبه کرده اند، بیماران با علائم عصبی توانبخشی کمتری دارند و چشم انداز طولانی مدت در خصوص بهبودی آنها اطمینان بخش نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала