هشدار وزارت صحت به مردم: از تجمعات و دورهمی در روزهای عید خودداری کنید

© Photo / O.K / O.Kهشدار وزارت صحت به مردم: از تجمعات و دورهمی در روزهای عید خودداری کنید
هشدار وزارت صحت به مردم: از تجمعات و دورهمی در روزهای عید خودداری کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از رویدادهای مثبت بیماری همه‌گیری کرونا نگران است و هشدار می‌دهد که اگر مردم از تجمعات و دورهمی در روزهای عید جلوگیری نکنند، دامنۀ ویروس گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری مشترک با وزارت ارشاد، حج و اقاف بر رعایت توصیه‌های از سوی مردم در روزهای عید برای جلوگیری از ویروس کرونا تاکید نمود.

وی، از افزایش واقعات ویروس کرونا ناشی از موج سوم این ویروس در کشور ابراز نگرانی نموده و از مردم خواست تا در روزهای عید از اشتراک در جاهای مزدحم، دست دادن، بغل کشی و روبوسی خودداری نمایند تا تجربه تلخ سال گذشته تکرار نگردد.

 شناسایی 370 بیمار جدید مبتلا به کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
شناسایی 370 بیمار جدید مبتلا به کرونا در افغانستان

آقای مجروج گفت: وزارت صحت عامه، تدابیر بیشتری را نسبت به موج اول و موج دوم روی دست گرفته است. مراکز صحی در تمام ولایات از لحاظ امکانات تجهیز شده و بسترهای کافی در مراکز صحی برای بیماران در نظر گرفته شده است.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت گفت: «به دوست تان سلامت هدیه بدهید و او را از ویروس که در بدن تان است درو نگهدارید، در غیر این صورت این عید باز به ماتم و مصیبت مبدل خواهند شد».

در همین حال وزارت ارشاد حج و اوقاف می‌گوید که نماز عید باید در فضای باز و با درنظرداشت توصیه‌های صحی چون پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی در مساجد برگزار شود.

امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد حج و اوقاف اظهار داشت: «کوشش بکنند مسایل اساسی را تشریح نمایید و در کمترین فرصت ممکن نماز عید را ادا نمایید تا از تجمعات جلوگیری شود».

طی 24 ساعت گذشته 370 رویداد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده‌اند و کرونا جان دوازده بیمار هم گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала