آمریکا: 6 تا 12 در صد نیروهای مان را از افغانستان بیرون کردیم

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed home آمریکا: 6 تا 12 در صد نیروهای مان را از افغانستان بیرون کردیم
 آمریکا: 6 تا 12 در صد نیروهای مان  را از افغانستان بیرون کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
فرماندهی مرکزی آمریکا گفته که از زمان اعلام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، این کشور بین شش تا 12 درصد از نیروهایش را از افغانستان خارج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا "ستنکام روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم ثور در توییتی گفته است که نیروهای امریکایی از افغانستان به صورت مسوولانه و منظم خارج می‌شوند و تاکنون 104 محموله‌ هواپیمای c-17 از افغانستان خارج شده است.

واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل

این نهاد هم‌چنان گفته است که تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ قطعه تجهیزات را برای تخریب به نماینده‌گی لوجستیکی دفاع تحویل داده است. علاوه بر این، فرماندهی مرکزی امریکا تصریح کرده که در این مدت زمانی یک مرکز را رسماً به نیروهای دفاعی افغانستان تحویل داده است.

با این حال ستنکام افزوده است که به دلایل امنیتی، بروزرسانی روند خروج را با جزئیات ارائه نمی‌کند؛ بلکه بر اساس درصدی اعلام خواهد کرد. در توییت این نهاد آمده است که با ادامه خروج مسوولانه و منظم، اندازه دامنه برای حفظ امنیت عملیاتی افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان از اول ماه می آغاز شده و قرار است که این روند تا یازدهم ماه سپتامبر سال جاری تکمیل شود.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала