غنی به میزبانی کرزی با حکمتیار دیدار کرد

© @https://twitter.com دیدار غنی با حکمتیار به میزبانی و وساطت کرزی
دیدار غنی با حکمتیار به میزبانی و وساطت کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
محمداشرف غنی، رییس جمهور، حامد کرزی و گلبدین حکمتیار روز گذشته با هم دیدار کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با رفتن به اقامتگاه حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی دیدار کرد.

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
هشدار حکمتیار به دولت کابل

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات درباره این دیدار نوشت که اشرف غنی در این دیدار درباره «مسایل مهم ملی به ویژه صلح» بحث و تبادل‌نظر کرد.

بیانیه می‌افزاید که اشرف غنی در ادامه نیز مشورت‌های کرزی و حکمتیار را درباره تقویت اجماع ملی و صلح پایدار و عادلانه شنید و درباره اقدامات آینده با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که حکمتیار پس از بازگشت از سفر پاکستان در ماه‌های اخیر بارها دولت افغانستان را به براندازی تهدید کرده است.

حکمتیار رئیس حزب اسلامی ماه گذشته با اعلام طرح صلح این حزب برای بحران افغانستان، تاکید کرده بود که حضور نیروهای خارجی و دولت دست نشانده از عوامل اصلی جنگ این کشور هستند.

گلبدین حکمتیار سال گذشته طی نشستی بین هوادارانش در کابل گفت که هنوز 30 هزار نفر از اعضای این حزب در زندان‌های دولت افغانستان قرار دارند و اگر این افراد بطور فوری آزاد نشوند علیه دولت شورش خواهد کرد.

وی هشدار داده بود که اگر زندانیان این حزب فورا و بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ ریاست جمهوری را محاصره و دولت اشرف غنی را از قدرت ساقط می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала