Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تقابل یوفا با سوپرلیگ؛ خطر بیخ گوش اداره چفرین

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
عضو شوید
پرونده سوپرلیگ به دیوان عدالت اروپا سپرده شده که نبرد حقوقی بین یوفا، فیفا و سران این لیگ را بیشتر ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک؛ پس از ارجاع پرونده سوپرلیگ اروپا به دیوان عدالت این قاره، نبرد حقوقی بین این لیگ، یوفا و فیفا به شدت افزایش یافته است.

به گفته وکلای خبره، این حرکت غافلگیرانه به طور موثر یوفا را وادار می‌کند تا اقدامات فعلی خود را برای مجازات رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس به دلیل نقش آنها در جدایی کنار بگذارد.

هیئت حاکمه اروپا "تحقیقات انضباطی" را آغاز کرده که می‌تواند منجر به اخراج سه باشگاه شورشی از مسابقات یوفا، از جمله لیگ قهرمانان برای دو سال آینده شود.

دو باشگاه لالیگا و یکی از سری آ تنها سه باشگاه از 12 باشگاه اصلی هستند که به طور رسمی کناره گیری نکردند.

امتناع آنها از عقب نشینی باعث عصبانیت یوفا و رئیس آن الکساندر چفرین شده است. در اوایل این ماه یوفا اعلام کرد که "کلیه حقوق را برای انجام هر اقدامی که صلاح بداند نسبت به این باشگاه‌ها محفوظ می‌داند اما ادعا شده که هرگونه انتظار فوری در مورد ممنوعیت پس از درخواست دیوان دادگستری اروپا برای بررسی رفتار یوفا و فیفا در مورد رقابت‌های جدا طلبانه لغو شده است.

Граффити, изображающее президента Ювентуса Андреа Аньелли, проделывающего дыру в мяче, в Риме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
ورزش
تنبیه سخت بارسا، رئال و یووه در صورت عدم کناره‌گیری از سوپر لیگ

حقوقدانانی که توسط اسپورت میل با آنها صحبت شده، پیشنهاد می‌كنند كه یوفا در این مرحله "احمقانه" است كه هر مجازاتی را دنبال كند، زیرا این امر می‌تواند موجب خشم بالاترین دادگاه اروپا شود یا در صورت صلاح دید، قضات به نفع سوپرلیگ خود را در معرض خسارات زیادی قرار دهند.

یک کارشناس قانون رقابت با آگاهی از این پرونده به اسپورت میل گفت: "یوفا در موقعیت خطرناکی قرار دارد. این یک هشدار جدی است و یوفا باید دو باره فکر کند. آنها باید بدانند که چه زمانی باید متوقف شوند و این لحظه خوبی است."

یکی دیگر از وکلای رقابت، متخصص در ورزش موافقت کرد و به اسپورت میل گفت: "این هوشمندانه‌ترین حرکت نیست، بلکه رویارویی با قضات است که هرگز ایده خوبی نمی‌باشد".

این سه باشگاه جدایی طلب در حال بیرون کشیدن طرح سوپرلیگ بودند که در 18 اپریل ظاهر شد. این ایده با حمایت مالی 3.5 میلیارد پوندی بانک آمریکایی جی‌پی‌ مورگان، ایجاد مسابقه‌ای در اواسط هفته با حداقل 12 عضو بنیانگذار بود که نمی‌توانند از آن جدا شوند.

شش باشگاه لیگ برتر (منچستر یونایتد، منچستر سیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول و تاتنهام)، همچنین بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید از اسپانیا و سه تیم ایتالیایی یوونتوس، اینترمیلان و آث میلان به عنوان اعضای بنیانگذار ثبت نام کرده بودند. با این حال، شش تیم انگلستانی 48 ساعت بعد به دنبال واکنش شدید هواداران از برنامه کنار کشیدند. اینتر، آث میلان و اتلتیکو نیز بعداً از برنامه عقب نشینی کردند، این 9 باشگاه در اوایل ماه جاری با یوفا توافق نامه صلح داشتند.

بحث این است که آیا یوفا و فیفا اجازه می‌دهند یک رقابت رقیب برپا شود و اگر آنها از موقعیت خود در باشگاه‌های تهدید کننده که می‌خواستند در سوپرلیگ شرکت کنند، سو استفاده کنند؟

اگر دادگاه اروپا فکر کند که نهادهای حاکم بر فوتبال ناعادلانه با سوپرلیگ رفتار می‌کنند، عواقب آن بسیار گسترده است. یکی از وکلا گفت: "یک دادگاه دادگستری اروپا به نفع سوپرلیگ احتمال وقوع آن را در آینده بیشتر می‌کند." مراحل قانونی که در حال حاضر برداشته شده اطمینان بیشتری را برای یک سوپرلیگ در آینده فراهم می‌کند.

او افزود: "این توانایی یوفا را در نظم دادن به باشگاه‌های شورشی محدود می‌کند و ممنوعیت باشگاه‌ها از حضور در لیگ قهرمانان یا سایر مسابقات را برای آنها بسیار دشوارتر می‌سازد. خطر [مراجعه به دادگاه اروپا] برای یوفا بسیار بیشتر است."

موارد قانونی وجود دارد که باعث نگرانی یوفا می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала