سه انفجار در دو ولایت در نخستین روز عید و نخستین روز آتش‌بس

© Photo / 209 Shaheen Corpsسه انفجار در دو ولایت در نخستین روز عید و نخستین روز آتش‌بس
سه انفجار در دو ولایت در نخستین روز عید و نخستین روز آتش‌بس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
عضو شوید
درحالیکه گروه طالبان و حکومت افغانستان روزهای عید را آتش بس اعلام کرده اند، شماری از ولایت های این کشور شاهد انفجارهایی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، باوجود اعلام آتش‌بس از سوی طرف‌های درگیر در افغانستان، ولایت‌های کندز و کندهار شاهد انفجار ماین بوده اند، درپی دو انفجار در ولسوالی های پنجوایی و میوند ولایت کندهار دستکم هفت غیرنظامی جان باختند و سه تن دیگر زخم برداشتند.

براساس این خبرنامه، یک ماین دیگر در ولایت کندوز منفر شده است که در نتیجه دوتن به شمول یک کودک جان باختند و چهارده تن دیگر که بیشترشان کودکان هستند زخم برداشتند.

یکی از باشنده‌گان کندز گفت: «پس از این‌که حادثه صورت گرفت، نیروهای امنیتی چهل دقیقه بعد به محل رسیدند؛ این درحالی است که فرماندهی پولیس کندز با محل رویداد صد متر فاصله ندارد».

باشندۀ دیگر کندز نیز افزود: «مسلمان بر مسلمان این‌گونه ظلم نمی‌کند. ما در فقیری و دربدری طفل را بزرگ می‌کنیم اما قربانی می‌شوند. اگر مسلمان باشند طفل را به این روزگار نمی‌رسانند».

مسؤولان شفاخانه حوزه‌یی کندز، وضع شماری از مجروحان این رویداد را وخیم توصیف کرده اند.

فهیم حسین‌زاده، داکتر شفاخانه حوزه‌یی کندز بیان داشت: «متأسفانه امروز در اثر انفجار شانزده تن زخمی و شهید به شفاخانه انتقال داده شدند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала