افزایش دمای کره زمین؛ تهدید 400 میلیون نفر در جهان

© Depositphotos.com / Boscorelliافزایش دمای کره زمین؛ تهدید 400 میلیون نفر در جهان
افزایش دمای کره زمین؛ تهدید 400 میلیون نفر در جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
عضو شوید
براساس مطالعه سازمان غیرانتفاعی «پروژه افشای کربن» (CDP)، یک چهارم شهرهای جهان فاقد طرحی برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی هستند و از فاجعه ناگهانی آب و هوا نجات نخواهند یافت.

به گزارش، ر گزارش سازمان غیرانتفاعی «پروژه افشای کربن» (GDP) که به جمع‌آوری داده های فاش شده از شرکت ها، شهرها و کشورها و مناطق جهان درباره تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر محیط زیست می پردازد با بررسی بیش از 800 شهر جهان به این نتیجه دست یافت که 43 درصد از شهرهای جهان فاقد طرحی برای سازگاری با تغییرات آب وهوایی هستند.

گرمایش زمین به بالاترین میزان در 3 میلیون سال گذشته رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
گرمایش زمین به بالاترین میزان در 3 میلیون سال گذشته رسید

برآورد پروژه افشای کربن نشان می‌دهد که تا سال 2030 میلادی حدود 400 میلیون نفر از مردم جهان در کشورهایی که آمادگی اندکی برای انطباق با تغییرات اقلیمی دارند زندگی خواهند کرد.

همچنان 25 درصد دیگر شهرها از نظر بودجه برای برنامه‌های زیست محیطی از جمله ساوتند-آن-سی در بریتانیا، ریودوژانیرو در برازیل و کلمبوس در امریکا کمبود دارند.

مدیر سیاسی این سازمان در امور اروپا گفت 93 درصد از شهرهای جهان که در این گزارش مورد مطالعه قرار گرفته با «تهدیدهای قابل توجه» و 60 درصد با مسائل «اساسی» در حوزه امنیت آب مواجه هستند.

به گفته او سیل، موج گرما، باران های شدید، گرمای شدید و خشکسالی پنج خطر بزرگ تهدید کننده انسان هستند و آلودگی هوا نیز اصلی ترین نگرانی در زمینه تهدیدد سلامت بشر است.

این گزارش بیان کرد شهرها در انتشار حدود 70 درصد از گازهای آلاینده ها در جهان نقش دارند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند حتی با وجود طرح های آب و هوایی کشورها با محدودیت در تامین منابع مالی آنها موجه هستند و یک چهارم شهرهای مورد مطالعه کمبودبودجه را از موانع اقدام در این زمینه برشمرده اند. کشورهای جهان گفته اند به دستکم 72 میلیارد دلار برای تامین بودجه پروژه های محیط زیستی برنامه ریزی شده خود نیاز دارند و سه چهارم از آنها به بخش خصوصی و نوآوری برای کاستن از این شکاف مالی امیدوارند.

بر اساس این گزارش خسارات سالانه ناشی از تغییرات آب و هوایی و موارد مربوط به آن در شهرها به طور متوسط حدودد 314 میلیارد دالر در سال 2015 بوده است و بانک جهانی هشدار داده که این ارقام ممکن است تا سال 2030 به 415 میلیارد دالر افزایش یابد.

به گفته کارشناسان با توجه به این که بشر توان مقابله با تغییرات رخ داده در طبیعت را ندارد باید خود را با آن سازگار کند.

در گزارشی که گاردین در این زمینه منتشر کرده آمده است برخی از شهرهایی که به خوبی خود را با بحران آب و هوایی سازگار کرده اند عبارتند از لندن، بریستول، لس انجلس و آتن.

پایتخت یونان، آتن، با کاشت درخت تلاش کرده از گرمای بیش از حد خیابان ها جلوگیری کند و بریستول بیش از 17 کیلومتر برای مقابله با سیل احداث کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала