نیروهای امریکایی یک پایگاه بزرگ خود را در کندهار ترک کردند

© AFP 2023 / WAKIL KOHSAR نیروهای امریکایی یک پایگاه بزرگ خود را در کندهار ترک کردند
نیروهای امریکایی یک پایگاه بزرگ خود را در کندهار ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از بیرون شدن نظامیان این کشور از بزرگترین پایگاه‌های خود در جنوب افغانستان خبر داد.

بیرون شدن بیش از 2 درصد نیروهای امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
بیرون شدن بیش از 2 درصد نیروهای امریکایی از افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقامات نظامی امریکا اعلام کردند، که نظامیان این کشور از یکی از بزرگترین پایگاه‌های خود در کندهار در جنوب افغانستان بیرون شدند.

یک مقام نظامی امریکایی به ان بی سی نیوز گفت: پایگاه هوایی کندهار اوایل هفته جاری به نیروهای نظامی افغانستان واگذار شد و نظامیان امریکا از این پایگاه خارج شدند. 

پایگاه هوایی کندهار در جنوب افغانستان یکی از بزرگترین مقرهای نظامیان خارجی و آمریکایی بوده و در گذشته میزبان 26 هزار نظامی خارجی و آمریکایی در زمان اوج جنگ با طالبان بوده است. 

به نوشته این رسانه آمریکایی، پس از خروج خارجی در سال 2014 پایگاه هوایی کندهار به مرکز اصلی مشاوره و آموزش نظامیان افغانستانی در منطقه جنوب این کشور تبدیل شده بود. 

در ماه گذشته و پس از اعلام خروج نظامیان خارجی، پایگاه هوایی کندهار مورد حمله راکتی قرار گرفته که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور  تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از 20 سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد. 

یادآوری می کنیم، که از سال 2001 تاکنون 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغانستانی نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала