اعتراض باشنده‌گان میمنه /هواپیمای حامل داوود لغمانی بدون نشست از فرودگاه فاریاب برگشت

© Independent administration of local organsمحمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد
محمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
منابع مردمی در ولایت فاریاب می‌گویند که هواپیمای حامل محمد داوود لغمانی بدون نشست از میدان هوایی دوباره به کابل بازگشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "هشت صبح کابل" منابع مردمی در ولایت فاریاب می‌گویند که هواپیمای حامل محمدداوود لغمانی که قرار بود، امروز شنبه، بیست‌وپنجم ثور، به عنوان والی فاریاب معرفی شود، بدون نشست از میدان هوایی دوباره به کابل بازگشته است.

برکناری والی، شعار معترضان لغمانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
برکناری والی، شعار معترضان لغمانی

باشنده‌گان شهر میمنه صبح روز شنبه پس از اعلام برنامه معرفی والی جدید فاریاب که تقرر وی مورد اعتراض حزب جنبش و هوادارانش است، در مقابل درب مقام ولایت فاریاب تجمع کردند. معترضان دروازه مقام ولایت را بستند و شعار دادند که نمی‌گذارند محمدداوود لغمانی به عنوان والی معرفی شوند.

آق‌محمد نوری، عضو شورای ولایتی می‌گوید که تظاهرات مردم گسترده‌تر می‌شد که خبر رسیده است، هواپیمای حامل محمدداوود لغمانی از میدان هوایی برگشته است.

به گفته او، قرار بود که محمدداوود لغمانی روز شنبه معرفی شود.

از جانب دیگر، محمدظاهر انیق، نماینده فاریاب در شورای عالی جوانان می‌گویند که منابعی از میدان هوایی به او گفته‌اند که هواپیمای حامل محمدداوود لغمانی بدون نشست، به کابل برگشته است.

اداره مستقل ارگان‌های محلی در این باره تاکنون به صورت رسمی چیزی نگفته است.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب گفت که تظاهرات هواداران حزب جنبش اسلامی مسالمت‌آمیز بوده است و پولیس امنیت آن‌ها را تأمین کرده است.

معترضان در فاریاب شعارهایی را علیه محمدداوود لغمانی سر می‌دادند و هشدار داده که اجازه نمی‌دهند او به عنوان والی فاریاب معرفی شود.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول شورای عالی مصالحه ملی و عضو ارشد حزب جنبش به رهبری مارشال عبدالرشید دوستم پیش‌تر گفته بود که حکومت برای معرفی کردن محمدداوود لغمانی به عنوان والی فاریاب آغاز جنگ سرد جدید را در حوزه شمال کشور اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала