حماس مقاومت مسلحانه در کرانه باختری اردن را رد نکرد

© AP Photo / Adel Hanaحماس مقاومت مسلحانه در کرانه باختری اردن را رد نکرد
حماس مقاومت مسلحانه در کرانه باختری اردن را رد نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
سخنگوی حماس آغاز مقاومت مسلحانه در برابر اسرائیل در سرزمین های فلسطینی کرانه باختری را مستثنی ندانست. 
مصر برای انتقال زخمیان و جان باختگان از غزه آمبولانس می فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
مصر برای انتقال زخمیان و جان باختگان از غزه آمبولانس می فرستد

به گزارش اسپوتنیک، فوزی برهوم سخنگوی رسمی جنبش مقاومت حماس به اسپوتنیک گفت: جنبش حماس آغاز مقاومت مسلحانه در برابر مقامات اسرائيلی در سرزمين های فلسطينی كرانه باختری را مستثی نمی داند.
به گفته برهوم، یک خیزش عمومی فلسطینی ها در کرانه باختری (رود اردن) "یک مسئله زمان" است.
سخنگوی حماس گفت: "به نظر می رسد این انفجار (مردمی) به دلیل رفتارهای تهاجمی اشغالگران در سرتاسر کرانه باختری آغاز شده باشد. تحولات در کرانه باختری به احتمال زیاد به مقاومت در انواع مختلف آن از جمله مقاومت مسلحانه تبدیل خواهد شد".
به گفته برهوم ، مصر، قطر و نمایندگان سازمان ملل متحد در تلاشند تا در دور جدیدی از درگیری فلسطین و اسرائیل آتش بس برقرار کنند.

برهوم گفت: "حماس با این احزاب تماس فشرده داشت و از هر طریق به آنها كمك می كرد و به آنها می گفت، که دشمن اسرائیلی كه حمله را آغاز كرده مسئول این تجاوز است.

یک مقام از جنبش فلسطین گفت، حماس "ارتباط مستقیمی با ایالات متحده ندارد". به گفته وی ، "روسیه تلاش می کند تا با تعدادی از طرف ها جلوی تجاوز را بگیرد، اما همه آنها هنوز در ایجاد آتش بس به موفقیت نرسیده اند".
سخنگوی حماس گفت: "ما به همه واسطه ها اطلاع دادیم كه اشغالگر اسرائیلی اقدام به تجاوز كردن كرد و باید اقدامات خودسرانه خود علیه مردم ما در اورشلیم و شیخ جراح را متوقف كند، به حمله مهاجران به مسجدالاقصی پایان دهد، به همه انواع حمله ها به غزه پایان دهد".
در شب 8 می، درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پولیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. شورشها همزمان در دو منطقه آغاز شد
اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 می بالا گرفت. ارتش اسرائیل گفت: از زمان شروع تشدید در عصر جمعه، حدود 2000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است. طبق آخرین اطلاعات، هفت غیرنظامی و یک سرباز در اسرائیل کشته شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله در نوار غزه انجام داده است. براساس وزارت بهداشت فلسطین، 126 فلسطینی بر اثر گلوله باران اسرائیل کشته و بیش از 950 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала