وزارت دفاع: طالبان در بیش از ده ولایت آتش‌بس را نقض کردند

© Photo / 209 Shaheen Corps انفجار ماین
 انفجار ماین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که در سه روز عید و آتش‌بس، نزدیک به ده ولایت کشور گواه رویدادهای ضد امنیت و درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.

این وزارت ادعا می‌کند که طالبان آتش‌بس اعلام شدۀ شان را در روزهای عید نقض کردند و در نتیجۀ حمله‌های آنان نزدیک به چهل تن کشته و زخمی شدند.

اما طالبان با رد این ادعا، حکومت را به نقض آتش بس متهم می کنند.

سه انفجار در دو ولایت در نخستین روز عید و نخستین روز آتش‌بس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
سه انفجار در دو ولایت در نخستین روز عید و نخستین روز آتش‌بس

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت: «ملاهبت‌الله (رهبر طالبان) بالای افراد و شاخه‌های مربوط این گرو تسلط ندارد و افرادش از فرمان او اطاعت نمی‌کند. در چندین ولایت و ساحات مختلف کشور عملأ آتش‌بس از سوی طالبان نقض شده‌ و در نتیجه تلفات بر افراد ملکی و نظامی وارد شده‌است.»

اعضای کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده‌گان نیز ادعا دارند که طالبان در کندهار، غزنی، کندز، هرات، فراه و میدان وردک حمله‌هایی را راه‌اندازه کردند که به غیرنظامیان تلفاتی وارد شده‌است.

ستار حسینی، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «طالبان به آتش‌بس اصلأ پایبند نیست. این گروه جز ریختاندن خون مردم بیگناه هدف دیگری ندارند.»

باشنده‌گان ولایت‌های بغلان، فاریاب، تخار، بدخشان، کندز، بلخ، لوگر، کاپیسا، فراه، هرات، لغمان و وردک از رویدادهایی چون انداخت‌ها بر پاسگاه‌ها، انفجار ماین‌ها و حمله‌های طالبان خبر داده‌اند.

از سویی هم، صبح امرروز شنبه در نتیجۀ انفجار ماین بر موتر رنجر پولیس ترافیک در شاهراه کابل جلال آباد،۱ پولیس و سه غیرنظامی زخمی شده‌اند.

والی بادغیس نیز می‌گوید که از حمله طالبان بر یک چرخ‌بال نیروهای ارتش جلوگیری شده‌است که به کشته شدن شش طالب انجامیده است.

اما طالبان می‌گویند که ماین‌های جاسازی شده که در روزهای عید و آتش‌بس انفجار کردند، از روزهای پیش از عید بوده‌است.

این گروه ادعاها را دربارۀ نقض آتش‌بس را رد می‌کند و حکومت را متهم می‌کند که آتش‌بس را نقض کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала