حمله حماس به بزرگترین بندر اسرائیل + ویدئو

© REUTERS / Avi Roccahحمله حماس به بزرگترین بندر اسرائیل + ویدئو
حمله حماس به بزرگترین بندر اسرائیل + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
پس از حمله نیرو های حماس به بزرگترین بندر اسرائیل انفجاری نیروندی رُخ داد.

به گزارش اسپوتنیک،  در پی اصابت یکی از موشکهای جنبش فلسطینی حماس به  بندر اشدود در اسرائیل، انفجار مهیبی رخ داد. نوار این رویداد توسط نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در توییتر منتشر شده است.

در پیام نیرو های اسرائیل آمده است: "این اقدام خصمانه حماس بدون پاسخ نخواهد ماند."

پیشتر هم حماس گفته بود که به تلافی کشتن فرماندهانش 50 موشک به اشدود، بزرگترین بندر اسرائیل، شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل می گوید در واکنش به حملات موشکی شبه نظامیان فلسطینی، غزه را هدف قرار داده است. از اوایل هفته صد ها موشک از غزه به اسرائیل شلیک شده است.

خشونت‌های کنونی میان فلسطینیان و اسراییلیان درهفت سال گذشته بی پیشینه اند.

خاستگاه این خشونت‌‌ها بیت المقدس است. جایی که نیروهای اسرائیلی با معترضان فلسطینی در روزهای پایانی ماه رمضان در اطراف مسجدالاقصی درگیر شدند.

خشونت‌ها ابتدا از بیت‌المقدس شروع شد جایی که نیروهای اسرائیلی با معترضان فلسطینی که در روزهای پایانی ماه رمضان در اطراف مسجدالاقصی بودند درگیر شدند. این درگیری در روزهای بعد گسترده‌تر شد و با ورود گروهی از یهودیان تندرو و سرکش به نبردهای خیابانی میان اعراب مسلمان و یهودیان در داخل اسرائیل کشیده شد.

پس از آن حماس در اقدامی نادر با شلیک راکت به بیت‌المقدس درگیری‌ها را وارد فاز جدیدی کرد و ارتش اسرائیل هم با حملات هوایی گسترده به غزه مدعی شد که بنا دارد حملات راکتی حماس و مواضع این گروه در غزه را هدف بگیرد.

براساس آخرین آمارها در دور اخیر جنگ میان اسرائیل و فلسطینیان در نواز غزه از روز دوشنبه تا شامگاه جمعه 121 فلسطینی از جمله 31 کودک جان خود را از دست داده و بیش از 900 نفر زخمی شده اند.

در همین بازه زمانی 9 اسرائیلی از جمله یک کودک و یک سرباز کشته و 560 نفر زخمی‌شده اند.

اسرائیل از بامداد جمعه 14 مه حملات به نوار غزه را تشدید کرده است. دست‌کم شش عضو یک خانواده در جریان بمباران یک منطقه مسکونی کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала