دیپلمات آمریکایی: غرب از روسیه می‌ترسد

© AP Photo / Yves LoggheШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
معاون سابق دبیرکل پیمان اتلانتیک شمالی در مورد ترس کشور های غرب از روسیه صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ورشبو، دیپلمات آمریکایی، معاون سابق دبیرکل پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" می‌گوید اوکراین و گرجستان به دلیل ترس ناتو از روسیه تا هنوز به این اتحاد نپیوسته اند زیرا کشور های عضو این اتحاد بابت واکنش روسیه نگران هستند.

روسیه  و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
همبستگی اتحادیه اروپا و ناتو علیه روسیه

ورشبو در همایش گفتگوی آنلاین کی‌یف گفت: "اعضای ناتو دائماً بر وعده داده شده در سال 2008 مبنی بر عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو تکرار می کنند، اما آنها از ترس تحریک تجاوزات جدید ازجانب روسیه تمایلی به پیشروی ندارند."

به نظر این دیپلمات آمریکایی، این امربه دلیل عدم اطمینان و عدم وحدت ناتو فراهم شده  است، که به نوبه خود به روسیه اجازه داد قاطعانه عمل کند.

وی همچنان به موضوع دیگری، وعده ناتو به کی‌یف و تفلیس برای پیوستن به اتحاد نیز اشاره می‌کند که به نظر این دیپلمات از همان ابتدا اشتباه بود.

در کی‌یف، موضوع پیوستن به اتحاد آتلانتیک شمالی بار ها به عنوان یک وظیفه اولویت خوانده شده است. در حالی که ناتو انتظار دارد که اوکراین ارتش را طبق استانداردهای بلوک نظامی اصلاح و توسعه دهد.  در دولت آلمان متذکر می‌شوند که موضوع پذیرش اوکراین هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

به گفته آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو، برای کی‌یف مدت زمان زیادی نیاز است تا به معیارهای لازم برای پیوستن به ناتو برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала