حمله راکتی اسرائیل به خانه‌ها و دفاتر اعضای حماس

© REUTERS / Amir Cohenحمله هوایی اسرائیل به خانه و دفاتر اعضای حماس
حمله هوایی اسرائیل به خانه و دفاتر اعضای حماس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
عضو شوید
ارتش اسرائیل اعلام کرد که شب گذشته خانه های اعضای جنبش حماس مورد هدف راکتی قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع اسرائیل با نشر یک خبرنامه امروز یک‌شنبه (16 می)، اعلام کرد که ارتش این کشور حملات راکتی را شب گذشته به دفاتر و خانه های اعضای حماس در نوار غزه از جمله رئیس دفتر سیاسی این سازمان، یحیی سینوار انجام داده است.

 روسیه خواهان مذاکرات اسرائیل و فلسطین در مسکو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
روسیه خواهان مذاکرات اسرائیل و فلسطین در مسکو است

در ادامه خبرنامه آمده است: "یکی از این اهداف، حمله به خانه های یحی سینوار، رئیس دفتر سیاسی حماس و بردارش محمد سینوار، مسئول تامین این سازمان در خان یویس، بود".

با این حال، روز گذشته ارتش اسرائیل خانه رئیس ستاد عملیات ویژه جنش حماس و خلیل الحیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس مورد حمله قرار داده بود.

گفتنی‌ست تنش در مرز غزه با فلسطین طی روز های اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یکسو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل از سوی دیگر همراه بوده است. ارتش اسرائیل در ادامه حملات سنگین هوایی خود ده‌ها هدف در نوار غزه را بمباران کرد. از سویی گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز ده‌ها شهر و شهرک اسرائیلی را در این روز هدف راکت‌های خود قرار دادند. اوایل روز 15 می (شنبه) مشخص شد که طی چهار روز گذشته در نوار غزه در نتیجه گلوله باران اسرائیل بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، بر اثر حملات اسرائیل به غزه، 122 تن از جمله 31 کودک و 20 زن کشته و بیش از 900 تن نیز زخمی شده اند.

قابل ذکر است که لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین المللی دومای دولتی روسیه روز شنبه (15 می)، اعلام کرد که مسکو آماده ارایه یک پلت فرم برای مذاکرات در مورد حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала