ترکیه خواستار تشکیل نیروی بین‌المللی برای حافظت از فلسطینیان است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه خواستار تشکیل نیروی بین‌المللی برای حافظت از فلسطینیان است
ترکیه خواستار تشکیل نیروی بین‌المللی برای حافظت از فلسطینیان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی خواستار تشکیل یک نیروی بین‌المللی برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در مقابل نقض‌های اسرائیلی شد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در جریان نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی درباره تجاوزات اسرائیل به ملت فلسطین اظهار کرد که جامعه بین‌الملل مسوولیت تأمین امنیت غیرنظامیان فلسطینی را بر عهده دارد و بخش مهمی از این مسوولیت بر عهده سازمان همکاری اسلامی است.

وی بر ضرورت آغاز تلاش برای تشکیل یک سازوکار بین‌المللی برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی طبق قطعنامه 2018 مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

چاووش اوغلو ادامه داد: این طرح باید شامل حمایت مادی از فلسطینی‌ها از طریق تشکیل نیروهای بین‌المللی باشد که از حمایت نظامی و مالی کشورهای مورد نظر برخوردار خواهند بود.

وی تاکید کرد: زمان وحدت و جزم عزم‌مان فرا رسیده است؛ چراکه امت اسلام از ما توقع دارد که نقش رهبری را ایفا کنیم و ترکیه آماده اتخاذ تمامی اقدامات لازم در این راستا است.

گفتنی است مردم فلسطین از روز هفتم ماه می در اعتراض به تصمیم اسرائيل برای اخراج چند نفر از ساکنان محله شیخ جراح در قدس شرقی تظاهرات کردند که با خشونت پولیس اسرائیل مواجه شد.

این تنش‌ها طی روزهای گذشته تشدید شده و مردم فلسطین در شهر غزه نیز به این اعتراضات پیوستند.

ارتش اسرائیل نیمه شب دوشنبه (10 می) گذشته اعلام کرد که عملیات «نگهبان دیوارها» را در غزه آغاز کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала