خواست سناتوران از طرف‌های درگیر

© Photo / meshrano jirgaخواست سناتوران از طرف‌های درگیر
خواست سناتوران از طرف‌های درگیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
عضو شوید
شماری از سناتوران از طرف‌های درگیر خواسته اند تا به خشونت‌ها نطقه پایان بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اعضای مجلس سنا از آغاز درگیری‌ها پس از آتش بس ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر می‌خواهند تا آتش‌بس را ادامه دهند.
اعضای مجلس سنا حمله برغیرنظامیان به‌ویژه عالمان دین را کار وحشیانه می‌دانند و از نهادهای امنیتی و کشفی به‌علت ناتوانی در جلوگیری حمله‌ها سخت انتقاد می‌کنند.
درحالیکه مسؤولان نهادهای امنیتی برای پاسخ‌گویی به مجلس سنا فرا خوانده شده بودند، اما حاضر نشدند.
فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا گفت: «انسان برای نکوهش عمل‌های این وحشیان هیچ کلمۀ پیدا نمی‌تواند. این‌ها همواره خون مردم بیچاره افغانستان را می‌ریزند.»
محمد رحیم حسنیار، عضو مجلس سنا نیز افزود: «طالبان بر وضعیت کنترل ندارند و متأسفانه گروه‌های ترویستی دیگر هست که خون بپا می‌کنند.»
اما هاشم الکوزی، رییس کمیسیون دفاعی مجلس سنا علت تلفات نظامیان افغانستان را فساد  و نبود مدیریت درست در نهادهای امنیتی میداند.
آقای الکوزی تنها در یک گروۀ ویژۀ نظامی که تازه در این ولایت ایجاد شده‌است، از یک هزار نیرو تنها سه صد تن حضور فزیکی دارند،
این در حالی است که گروه طالبان، سه روز عید فطر را آتش‌بس اعلام کرده بود و دولت افغانستان نیز با آن موافقت کرد.
مقام‌های دولتی اما گروه طالبان را به نقض آتش‌بس در روزهای عید متهم کرده اند. در کنار چندین انفجاری که در روزهای عید در برخی از مناطق افغانستان به ویژه کابل، کندهار و ارزگان رخ داد، روز جمعه (۲۴ ثور) که دومین روز آتش‌بس به شمار می‌رفت، محمدعمر شیرزاد، والی ارزگان، گفت که جنگ‌جویان طالب بر قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی و دفاعی در ساحه‌ی کلاجوی شاه‌راه کندهار – ارزگان حمله کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала