Devoir: ایالات متحده برتری اش را در جهان از دست داده است

© AFP 2023 / Stephanie Keith / Getty ImagesDevoir: ایالات متحده برتری اش را در جهان از دست داده است
Devoir: ایالات متحده برتری اش را در جهان از دست داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا دیگر توانایی رقابت همزمان با روسیه و چین را ندارد و به زودی یک جهان سه قطبی شکل خواهد گرفت. 
امریکا با کشتی‌های هواپیمابر مدرن به جنگ روسیه و چین خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
امریکا با کشتی‌های هواپیمابر مدرن به جنگ روسیه خواهد رفت

به گزارش اسپوتنیک، سمیر سول استاد دانشگاه مونترال دیدگاهش را درباره برتری امریکا در جهان با روزنامه Devoir چنین بیان کرده است: ایالات متحده دیگر توانایی رقابت همزمان با روسیه و چین را ندارد و به همین دلیل است که می توانیم درباره شکل گیری یک جهان سه قطبی صحبت کنیم.
به نظر وی، اگرچه ایالات متحده در تلاش است تا با نفوذ روزافزون چین مقابله کند، اما چین مدتهاست که به موتور اقتصاد جهانی تبدیل شده و به یکی از شرکای اصلی دهها کشور تبدیل شده است.

سول می گوید، این وضعیت همسایگان خارج از کشور را در شرایط نامطلوبی قرار می دهد، زیرا آنها چیزی به جز وضعیت موجود ارائه نمی دهند.
در عین حال، رو گرداندن غرب از روسیه، روسیه را در حال یافتن مزایای بیشتر و بیشتر در تقویت همکاری و روابط نزدیک با چین کرده است، که به گفته نویسنده، ترس از "تشکیل یک اوراسیا بزرگ" را در ایالات متحده ایجاد می کند که به سلطه امریکا پایان خواهد داد.
به گفته این کارشناس، ناتوانی واشنگتن در مقاومت همزمان در برابر این دو نیرو به ما اجازه می دهد تا درباره پایان جهان تک قطبی صحبت کنیم.
سول نتیجه گیری کرده است، که در چند سال آینده بعید است مسکو و پکن "لطفی" به ایالات متحده کنند و تصمیم به جدایی می گیرند. برعکس، این مثلث است که نظم در عرصه جهانی و همچنین وقایع تابع خاورمیانه ، اروپا و سایر مناطق را منطق آن تعیین خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала