والی جدید فاریاب همزمان با اعتراضات در یک مرکز نظامی به کارش آغاز کرد

© Independent administration of local organsمحمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد
محمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
منابع محلی در فاریاب می‌گویند که داوود لغمانی؛ والی جدید فاریاب در لوای اول ارتش به عنوان والی جدید این ولایت معرفی شده و رسما آغاز به کار کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، صدها باشنده‌ شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب برای سومین روز پی‌هم علیه تقرر محمدداوود لغمانی، به عنوان والی این ولایت تظاهرات کردند. هم‌زمان با این، محمدداوود لغمانی به عنوان والی فاریاب در مقر لوای اول قول اردوی 209 شاهین در میدان هوایی فاریاب به کارش آغاز کرد.

قرار بود که محمدداوود لغمانی در 25 ثور به کارش آغاز کند، اما به دلیل تظاهرات باشنده‌گان میمنه، هواپیمای حامل او در همین روز بدون نشست از میدان هوایی به مزارشریف برگشت.

طاهر رحمانی؛ رئیس شورای ولایتی فاریاب به به رسانه ها گفته است که داوود لغمانی روز یکشنبه، 26 ثور به لوای اول ارتش رفته و در همان‌جا به عنوان والی معرفی شده‌است.

رئیس شورای ولایتی فاریاب افزود که داوود لغمانی اکنون به دفتر کارش رفته و رسما آغاز به کار کرده‌است.

به گفته او، دید و بازدید والی جدید فاریاب با شماری از مسئولان محلی و مردم ادامه دارد.

هم‌زمان با این، شهر میمنه شاهد تظاهرات گسترده هواداران مارشال عبدالرشید دوستم است.

صدها تن از شهروندان فاریاب، صبح امروز دوشنبه، 27 ثور به جاده‌ها ریخته و تاکید کردند که نمی‌گذارند که داوود لغمانی به عنوان والی جدید این ولایت معرفی شود.

برخی منابع گفته‌اند که دکان‌های شهر میمنه مسدود است و معترضان قصد دارند تمام واحدهای اداری را نیز ببندند.

با این حال، رئیس شورای ولایتی فاریاب گفت که اعتراضات مردم نتوانسته مانع معرفی والی جدید این ولایت شوند. به گفته او با وجود اعتراضات مردم، والی کارش را آغاز کرده‌است.

پیش از این هم شهروندان فاریاب در اعتراض به معرفی‌شدن داوود لغمانی به عنوان والی جدید این ولایت بارها دست به اعتراض زدند.

هرچند رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی پس از اعتراض باشنده‌گان میمنه به فاریاب سفر کرد و حکم ریاست جمهوری درباره تقرر نقیب‌الله فایق را با خود برد، اما دیده می‌شود که تظاهرات فروکش نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала