نگرانی پاکستان از اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب

© AP Photo / B.K. Bangashنگرانی پاکستان از اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب
نگرانی پاکستان از اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در رابطه به مداخلات پاکستان در امور داخلی افغانستان مقامات پاکستان را نگران ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که رییس جمهور غنی درگفتگویی با مجله شپیگل و حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی در سفرش به ننگرهار، انتقاداتی از پاکستان داشته و چهره ی واقعی این کشور را به مردم افغانستان و جهانیان به معرفی گرفتند؛ اکنون حکومت پاکستان در واکنش به آن نجیب الله علی خیل سفیر افغانستان در پاکستان را احضار کرده است.

حمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
حمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است

در خبرنامه ی نشر شده از سوی وزارت امور خارجه ی پاکستان آمده است که علی خیل بدلیل پاسخگویی در مورد آخرین اظهارات رییس جمهور غنی و حمدالله محب احضار شده است.

رییس جمهور غنی در مصاحبه ی خود گفته بود که طالبان هنوزهم در پاکستان مراکز منظم تربیتی دارند و پاکستان، طالبان را حمایت گسترده ی مالی و نظامی می کند.

از سوی دیگر حمدالله محب در سفرش به کندهار گفته بود که گروه های تروریستی که در افغانستان جنگ می کنند، تربیت شده‍‎‌ی پاکستان بوده و این گروه برای رساندن پاکستان به اهدافش در افغانستان می جنگند.

وی هم چنان از ظلم حکومت پاکستان علیه مردم بلوچستان و پشتونخوا نیز سخن گفته بود که مورد استقبال رهبران آزادی خواه در پشتونخوا و بلوچستان قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала