واکنش والی هرات به تشییع جنازه‌ عبدالمنان نیازی

© اداره ارگانهای محل واکنش والی هرات به تشییع جنازه‌ عبدالمنان نیازی
  واکنش والی هرات به تشییع جنازه‌ عبدالمنان نیازی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
والی هرات می‌گوید که دولت مانع دفن هیچ کسی از جمله مخالفان مسلح نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در پی انتقاد شماری از شهروندان کشور از برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ی ملا عبدالمنان نیازی، معاون شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملامحمدرسول در شهر هرات، سیدعبدالوحید قتالی، والی این ولایت می‌گوید که دولت مانع دفن هیچ کسی از جمله مخالفان مسلح نمی‌شود.

غوریانی: برای بررسی رخداد جبرئیل باید هیات از کابل بیاید/ قتالی خودش مجرم است + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
غوریانی: برای بررسی رخداد جبرئیل باید هیات از کابل بیاید/ قتالی خودش مجرم است + ویدیو 

قتالی امروز (دوشنبه، ۲۷ ثور) در یک نشست خبری در شهر هرات گفت که حکومت به بستگان افرادی که در صف مقابل دولت قرار دارند، اجازه‌ی دفن و کفن آنان را می‌دهد.

او افزود که برای دفن ملا عبدالمنان نیازی حکومت افغانستان خدمات ارایه نکرده است. والی هرات تأکید کرد: «ما از قدیم گفته‌ایم که معمولاً پشت سر مرده گپ نمی‌زنیم. اگر کسی می‌خواهد مرده‌ی خود را دفن کند، ما ممانعت نمی‌کنیم».

مراسم تشییع جنازه‌ی معاون شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملامحمدرسول روز گذشته با حضور بیش از صد نفر در گازرگاه شهر هرات برگزار شد. در این مراسم تعدادی از افراد مسلح این گروه نیز اشتراک کرده بودند.

والی هرات می گوید که در این مراسم بیشتر از شش میل سلاح دیده نشده است.

برگزاری این مراسم در شهر هرات با انتقاد تند شهروندان کشور مواجه شد. آنان گفته بودند که نباید اداره‌ی محلی هرات اجازه‌ دفن او را در داخل شهر و با اشتراک جنگ‌جویان و فرماندهان طالبان می‌داد.

گفتنی است که در پایان مراسم تشییع جنازه‌، گروه طالبان محمدخالد، فرزند ۲۳ ساله‌ی ملا عبدالمنان نیازی را به‌عنوان جانشین او برگزیدند. او در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که راه پدرش را همچنان در مخالفت با سیاست‌های پاکستان و ایران ادامه می‌دهد و هیچ گاهی از موضع‌گیری خود کوتاه نخواهد آمد.

طبق برخی از گزارش‌ها، ملا نیازی در سال‌های اخیر از سوی امنیت ملی برای تضعیف قدرت طالبان در هرات حمایت می‌شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала