افشاگری تازه؛ ترامپ پس از باخت در انتخابات می‌خواست تمام سربازان ارتش را به خانه بازگرداند

© Photo / Public domain/ Alan Grazianoافشاگری تازه؛ ترامپ می‌خواست پس از انتخابات تمام سربازان ارتش را به خانه بازگرداند
افشاگری تازه؛ ترامپ می‌خواست پس از انتخابات تمام سربازان ارتش را به خانه بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
پورتال اطلاعاتی "آکسیوس" اعلام کرد که ترامپ پس از باخت در انتخابات ریاست جمهوری خواستار بازگشت تمام سربازان امریکایی به خانه بود.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال اطلاعاتی "آکسیوس" به نقل از منابع می‌نویسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال گذشته، قصد داشت که یک در زمان محدود همه سربازان امریکایی را از آفریقا، افغانستان، آلمان، عراق و سوریه به خانه بازگرداند.

اسرار اردوی 60 هزاری بی نام امریکا افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
اسرار اردوی 60 هزاری بی نام امریکا افشا شد

در ادامه این نوشته آمده است، در 9 نوامبر سال گذشته، یکی از نزدیک‌ترین دستیاران رئیس جمهور امریکا، جان مک آنتی، که در همان روز با تصدی پست مشاوریت ارشد در وزارت دفاع موافقت کرده بود، در یادداشتی به داگلاس مک گرگور، دگروال متقاعد ارتش امریکا روی چند موارد که ترامپ می‌خواهد انجام دهد، اشاره کرده بود.

در این یادداشت روی چهار موارد تاکید شده بود، که شامل: "خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، عراق و سوریه، و خروج کامل نیروهای امریکایی آلمان و آفریقا" بود.

این پورتال تاکید دارد که داگلاس مک گرگور، شوکه شده بود و به مک آنتی گفت که شک دارد که پنتاگون بتواند تا قبل از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، این همه موارد تکمیل کند.

یکی از مشاور ترامپ گفته بود: "پس هر قدر می‌توانید بیرون کنید".

این در حالی‌ست روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اول می رسما آغاز شده است. طبق برنامه‌ی امریکا و ناتو، قرار است تمامی نیروهای خارجی تا 11 سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала