اتمر: چین آماده هرگونه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است

© @https://www.mfa.gov.afاتمر: چین آماده هرگونه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است
اتمر: چین آماده هرگونه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه‌ می‌گوید که در گفتگوی تلفونی خود با وزیر خارجه چین، جلب حمایت آن کشور از نیروهای امنیتی را مطرح کرده است. به گفته او، پاسخ پکن در این زمینه مثبت است.

به گزارش اسپوتنیک، محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه‌، می‌گوید که در صحبت تلفنی‌اش با وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین، مساله حمایت این کشور از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به صورت جدی مطرح شده و پاسخ چین به آن «بسیار مثبت» بوده است. به گفته او، این موضوع اما به معنای تغییر کلان «ژیوپولیتیک» در منطقه نیست.

پشتیبانی وزیر خارجه پاکستان از گفت و گوهای صلح در تماس تیلیفونی با اتمر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
پشتیبانی وزیر خارجه پاکستان از گفت و گوهای صلح در تماس تیلیفونی با اتمر 

وزیر امور خارجه در مورد «چند‌و‌چون» برنامه حمایت چین از نیروهای امنیتی افغانستان جزییات نداد، اما تأکید کرد که نهادهای امنیتی روی جزییات این برنامه کار می‌کنند.

وزیر امور خارجه چین با محمدحنیف اتمر روز دوشنبه، بیست‌وهفتم ثور، از طریق تلفن گفت‌وگو کرده است.

حنیف اتمر روز سه‌شنبه، بیست‌وهشتم ثور، در یک نشست خبری گفت که «صحبت‌های خوبی» با همتای چینی خود داشته است. به گفته او، اهداف مشترک افغانستان و چین در چند مورد قابل ملاحظه است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد که هدف اول و مشترک افغانستان و چین، تأمین صلح در افغانستان، هدف دوم مبارزه با تروریسم، هدف سوم اتصال منطقه‌ای و رشد اقتصادی و هدف عاجل و اضطراری دو طرف مبارزه با کووید-۱۹ است.

محمدحنیف اتمر خاطرنشان کرد که در بخش مبارزه با تروریسم، مساله حمایت چین از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به صورت جدی مطرح شد و پاسخ چین «بسیار مثبت» بود.

اتمر می‌گوید که افغانستان همیشه با منطقه و چین در امر مبارزه با تروریسم همکاری داشته است و چین از تروریسم احساس خطر می‌کند. به گفته او، همکاری چین با افغانستان براساس منافعش صورت می‌گیرد و افغانستان نیز با این کشور روی منافع مشترک خود کار می‌کند.

طبق اعلامیه وزارت خارجه، اتمر و وانگ‌یی در مورد روند صلح افغانستان، مبارزه با کرونا، تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور و مبارزه مشترک علیه تروریسم و تأمین صلح در افغانستان و رفاه منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала