در بین داوود‌ها فقط داوود سلطان‌زوی می‌تواند مثل شیر شکار کند

© Independent administration of local organsدر بین داوود‌ها فقط داوود سلطان‌زوی می‌تواند مثل شیر شکار کند
در بین داوود‌ها فقط داوود سلطان‌زوی می‌تواند مثل شیر شکار کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
همزمان با معرفی والی جدید فاریاب، هواداران مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی در مرکز این ولایت تجمع اعتراضی بر پا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، «محمد داود لغمانی»، والی جدید منصوب شده توسط اشرف غنی، به جای حضور در ساختمان فرمانداری با حضور در قرارگاه سپاه 209 شاهین کارش را آغاز کرده است.
درهمین حال، آقای داود تائید کرده است که وی رسماً کار خود را به عنوان والی آغاز کرده است و می‌گوید که در عرصه حکومتداری خوب، امنیت خود در تمام ولسوالی ها در خدمت مردم خواهد بود.


در واکنش به این مقرری، هواداران مارشال دوستم در فاریاب امروز با خود سلاح حمل کردند. همچنان در جوزجان پرچم ترکستان را بر افراشتند.
عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در پیوند به این وضعیت در ولایت فاریاب، گفته است که در این مرحله که مردم از وضعیت امنیتی ولایت‌های خویش تشویش دارند باید در تعیین مسوولان ارشد و والی‌ها نظر و حمایت مردم در نظر گرفته شود.


شماری از کاربران فیسبوک نیز به گماشتن والی جدید فاریاب واکنش نشان دادند و از تظاهرات هواداران مارشال دوستم استقبال کرده اندک.
موسی ظفر طنز نویس و فعال مدنی در واکنش به مقرری جدید رئیس جمهور گفته است: "اشرف غنی یک نفر داوود را والی بلخ مقرر کرده بود که بصورت آنلاین از وزیر اکبرخان بلخ را اداره می‌کرد. آخرش مجبور شد داوود را کنسل کند. حالا یک داوود دیگر را به فاریاب فرستاده که از داخل پایگاه نظامی می‌خواهد بصورت لیزری بر فاریاب حکومت کند."


محمد کاظم ارمانی درمورد تظاهرات ساکنین فاریاب گفته است که عاقبت کار باید چنین می شد، که شد.


شاکر یکی دیگر از کاربران نیز در این باره اظهار نظر کرده و می‌گوید که سران حکومت با احساسات ملت فاریاب بازی میکنند.

پیش از این مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری و رییس حزب جنبش، با هواداران معترضش در فاریاب، دستور شلیک بر والی جدید را صادر کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала